Hoe komt het dat zoveel mensen kanker hebben?

het is net of er de afgelopen jaren veel meer mensen zijn met kanker dan eerder, klopt dat? of lijkt dat maar zo? en hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Kanker is een afwijking in de celdeling ,deze word door invloeden van buitenaf soms in werking gezet ,hoe ouder je word hoe groter de kans op kanker omdat er dan veel vaker al celdelingen hebben plaatsgevonden en er bij elke deling een fout kan ontstaan. Doordat de mens steeds ouder word is de kans op het krijgen van kanker ook toegenomen. Verder word je zelf ook ouder en hoor je vaker dat iemand kanker heeft, omdat er meer mogelijk is om de mensen die kanker hebben te behandelen en daarmee leven ze langer waarbij ze vroeger soms al stierven voordat de diagnose gesteld en de behandeling gestart was. En als de diagnose gesteld was was er vaak geen behandeling mogelijk dus overleden de mensen voordat de oorzaak bekend werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat het een combinatie is van:
- leefgewoonte (laat naar bed, druk)
- eetgewoonte (snacks etc)
- stralingen (wifi, bluetooth)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kanker is een welvaartsziekte, hoe hoger het welvaartsniveau stijgt, des te meer kankergevallen er zullen ontstaan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toeval... Net als het weer... De normale schommeling van de natuur... Statistiek dus... Soms vallen een aantal gevallen van kanker van mensen die je kent samen...

De wekelijke reden is dat de mens steeds ouder wordt en daarmee de kans op kanker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kanker kan worden veroorzaakt door een ongezonde levensstijl. Roken, overgewicht, te weinig groente en fruit eten, te weinig bewegen. Verder spelen luchtvervuiling, zonlicht en genetische aanleg een rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt maar zo.

1. Kanker wordt tegenwoordig veel eerder ontdekt dan vroeger door de vooruitgang in de medische wetenschap.

2. De mens degenereert naar mate de mensheid langer bestaat. Daardoor ontstaan steeds meer defecten in het DNA, met kanker tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kanker is vaak (niet altijd) een ouderdomsziekte.
Omdat mensen in Nederland steeds ouder worden, krijgen deze mensen vaak kanker.
Vroeger gingen de mensen relatief veel eerder dood, voordat ze kanker konden krijgen.
Dit antwoord heb ik ooit van mijn huisarts gekregen, omdat ik met dezelfde vraag rondliep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had eenskeer gehoord teveel stress, teveel moeilijk doen met simpele problemen. Alles in je zetten. Veroorzaak ook wel ééns kanker. Ik ken een paar mensen die heel gezond waren. Ze gooide alle problemen inzich zelfs. Dus steeds maar eraan denken enz stress doen enz. Moeilijk doen. Zijn door verschillende kanker soorten overleden.. Echt
Er is niks in deze wereld om moeilijk te doen. Alles komt vanzelf wel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gehoord dat een mens in zijn leven wel 1000x kanker krijgt.

Maar dat het lichaam deze zelf in de meeste gevallen kan oplossen.

Kanker is wat dat betreft alleen maar een symptoom. De oorzaak ligt in dat het lichaam niet optimaal functioneert. Dus de feite vraag zou eigenlijk moeten zijn: waarom is het menselijk lichaam niet meer gezond genoeg om zelf kanker te kunnen bestrijden?

Dan kom je op de instelling van de TCM. Traditional Chinese Medicine.

We weten niet meer wat gezond is voor lichaam EN geest. Dus goed voedsel, goede lucht, gezonde levensinstellingen en gedachten. En met gezond bedoel ik niet het onthouden van al het ongezonde. Want daarmee alleen al kan men een slecht immuunsysteem hebben.