Wat geef je iemand als hij in het ziekenhuis ligt en een streng dieet heeft?

en tot over maakt van ramp, er mogen op die afdeling GEEN bloemen, heeft iemand een idee......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Puzzelboekjes,stripboekjes, de consentratie om een boek te lezen in een ziekenuis is vaak weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar had ik ook aan gedacht bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (16)

een paar gezellige tijdschriften om door te bladeren.
Rieneke1
14 jaar geleden
iets om te lezen.
ik vind het zelf in het ziekenhuis altijd prettig om iets te doen te hebben.
bv een puzzelboekje, of een klein hand computerspelletje bv tetris ofzo
14 jaar geleden
Ik denk dat een leuke(grote) kaart altijd wel welkom is maar ook een geluksbeertje of ander knuffeltje en misschien een kadobon voor een bos bloemen. Maar uit ervaring weet ik dat het bezoek zelf het allerbelangrijkste en leukste is want de dagen in 't ziekenhuis zijn heel lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt in goede boekwinkels van die leuke cadeau-boekjes met óf hele mooie tekeningen, óf hele mooie natuurfoto's met gedichtjes en spreuken. Of, als hij in iets speciaals geïnteresseerd is, een boek over dat onderwerp.

De dagen duren vaak erg lang, als je in het ziekenhuis ligt : ik las 1 1/2 boek per dag.

Als hij van bijv. klassieke of jazz-muziek houdt (of andere, die niet op de ziekenhuisradio te beluisteren is) een discman meenemen, en hem cd's geven met 'zijn' muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets te knutsellen...
Een boeket ZIJDEN bloemen....
Een aantal knoop puzzeltjes...
Een humoristisch boek.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schetsblok en kleurpotloden, een mooi leeg notitieboek, en als het veul mag kosten: een DS met een bult leuke spelletjes er op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een laptop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets leuks om te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben verpleegkundige, maar vaak vinden mensen in het ziekenhuis niet eens geweldig om eten te krijgen, ze waarderen het wel, maar ze zijn ziek, ze hebben dan geen honger.. of geen/weinig eetlust..

veel blijer maak je ze met een tijdschrift, puzzelboekje,
een boek, een leuk siervaasje of beeldje, een leuke kaart of iets wat dat je zelf gemaakt hebt!
misschien is het ook leuk om diegene iets te geven waar ze "iets aan hebben" in het ziekenhuis, een nieuwe toilettas bijvoorbeeld, een leuke mooie kussen, een knuffel, een foto(lijstje), een sjieke pen, een mooi brillendoosje, een grappige tandenborstel, een leuk pillendoosje... zulk soort dingen... dat is weer eens iets anders!

ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar vergeet niet...
het meeste waarderen ze gewoon het feit dat je er bent!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een leuk T-shirt of een lekker luchtje... je voelt je vaak zo 'muf' als je steeds in bed moet liggen.

Een boek of puzzelboekje of tijdschrift is ook altijd goed natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
parfum en een mooi boek over mensen die meer dan 100 kilo zijn afgevallen om hem vertrouwen te geven,want waar het hart van vol is loopt de mond van over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een streng dieet kan ook andere oorzaken hebben
Een foto toestel.
zo kan hij iedereen die op bezoek is geweest en de verpleging op de foto zetten en er later een album van maken :-)
Samen met alle kaartje die hij of zij heeft gehad.
Want ook zulke momenten moet je eigenlijk vast leggen, aangezien het toch weer een herrinnerings mijlmoment ( van voor het ziekenhuis, van na het ziekenhuis etc) is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even naar de action voor lange ballonnen en vouwen maar! zie link: je kunt zelf bloemen maken die geen verzorging nodig hebben (maar wel bang zijn voor scherpe nagels). En het is nog leuk om te doen ook!

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik ook wel eens doe: een doosje met celebrations ofzo - dat is dan niet voor de patiënt maar die kan dat dan uitdelen aan ander bezoek. Of pakjes drinken. Maar dan moet je wel even de inschatting maken of de patiënt genoeg discipline heeft om er zelf vanaf te blijven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je die persoon het blijdste maakt met je aanwezigheid.Heeft die persoon wat afleiding.