Hoe kan het dat ik misselijk word van koptelefoon-oortjes in mijn oren?

Altijd als ik oortjes in heb word ik misselijk...
Die dingen zijn ook allemaal veel te groot voor mijn oren, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Heeft te maken met je evenwichtsorgaan.
Net als reisziekte...

Toegevoegd na 8 minuten:
Het gebruik van al je zintuigen zorgt ervoor dat je in balans bent. Indien je bijvoorbeeld in een reisbus zit die in de bergen rijdt, vol met haarspeltbochten, en je houdt je ogen gesloten, kan je evenwichtsorgaan uit balans raken. Je ziet met gesloten ogen niet waar je naar toegaat, maar je bemerkt wel de verandering van richting.

Indien je oordopjes indoet, verander je de balans.
Je oren horen de muziek die er uit komt, maar je mist de omgevingsgeluiden waaraan je gewend bent.
Er ontstaat aldus een soort van onbalans.

De één is daar gevoeliger voor dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat dacht ik wel.
Maar ik vroeg me af hoe dat nou precies zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat mijn toevoeging je nog iets kon helpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je toevoeging.
Alleen begrijp ik dit niet: "Indien je oordopjes indoet, verander je de balans.
Je oren horen de muziek die er uit komt, maar je mist de omgevingsgeluiden waaraan je gewend bent. " Maar je evenwichtsorgaan heeft toch weinig met geluid te maken?
Mij is vroeger uitgelegd dat het buisjes met vocht zijn; het vocht beweegt heen en weer met je bewegingen waardoor deze geregistreerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je evenwichtsorgaan heeft wel degelijk met geluid te maken! Verder rijkt mijn kennis in deze echter ook niet, dus ik hoop voor je dat er nog andere antwoorden op je vraag komen, waar je een goed antwoord uit kunt filteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah bedankt Loenie :)
Ik heb er altijd heel erg last van, ik kan niet eens normaal een busritje maken, en in een auto zit ik altijd krampachtig uit het voorruit te kijken..!

Andere antwoorden (4)

Je hoort wel vaker dat mensen last krijgen van te grote oordopjes, had er zelf ook altijd las van ging erg zeer doen na een tijdje, heb toen in-ear oordoppen nergens last meer van, en na mijn mening gaat de geluids kwaliteit er ook nog op vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verliest de realiteit... Je verliest de controle over je wereldbeeld... Dat ze niet relaxed zitten draagt alleen maar bij tot je afkeer... Maar je verliest de controle over je wereld... Je bent gehandicapt als het ware... Wagenziekte komt van dezelfde bron...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Er is maar één iemand die de realiteit verliest met zo een antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, ik vind het wel een schattig antwoord.
Waarom altijd zo zuur tegen XiniX, Antwoordman?
het oor zit vol met acupunctuurpunten, als je erg gevoelig bent dan hebben bijv van die koptelefoon oortje al invloed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je evenwichtsorganen zitten in je oor (aan de binnenkant). Door te grote oordoppen kan je die een beetje in de war maken en daar word je misselijk van!
Probeer anders eens in-ear doppen, die hebben ze ook in kleine maten.