Het is al geruime tijd bekend dat stotteraars minder gaan stotteren als zij hun eigen stem of spraak anders dan normaal waarnemen. Deze altered auditory feedback (AAF) kan zowel fysiek als mechanisch veroorzaakt worden. Fysiek als de stotteraar bijvoorbeeld een ander stemmetje opzet en mechanisch met behulp van een technisch hulpmiddel dat de eigen spraak getransformeerd terugstuurt naar de spreker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Delayed Auditory Feedback is een vertraagde weergave van hetgeen je in een microfoon inspreekt. Met een koptelefoon erbij is het een hulpmiddel tegen stotteren.