Heeft roken imvloed op de spijsvertering?

Ik ga nu alleen even uit van tabak roken. Misschien een rare vraag, vooral van een niet-roker.

Toegevoegd na 10 minuten:
imvloed=invloed

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Roken heeft niets te maken met de spijsvertering, maar met de stofwisseling. Alleen de spijsvertering en stofwisseling worden vaak door elkaar gehaald.

De stof nicotine stimuleert namelijk de stofwisseling, waardoor deze sneller word. Dit verklaart namelijk wanneer iemand stopt met roken, maar hetzelfde blijft eten en toch aankomt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Dit wil niet zeggen dat iedereen nou moet gaan roken om de stofwisseling te stimuleren; want sporten doet ook wonderen en is per saldo stukken goedkoper om even dagelijks op de fiets naar je werk of de winkel te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja het heeft invloed op de luchtpijp, die wordt nauwer en wijder door de rook... En dat zal dan ook wel analoog met de darm gebeuren... Dat heeft dus wel degelijk invloed op de spijsvertering...

Veranderende bloedstromen in het lichaam ten gevolge van het roken is ook al een teken van effect op de spijsvertering....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heb je gerookt, Xien? ;)
Ja, vooral op je nuchtere maag werkt het laxerend.