Ja dat is mogelijk.
Die ziekte heet Aquagenous Urticara. Gelukkig komt die allergie maar heel weinig voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker, er bestaan mensen met een waterallergie. Zoek maar eens op google, dan kom je interessante verhalen tegen, zoals een vrouw die alleen cola light ofzo kan drinken en van alle andere vocht problemen krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb iemand gekend die allergisch was voor warm water. Ik vond het zelf wat ongeloofwaardig. Ze was Nederlandse, maar woonde overigens wel in Afrika. Daar was een koud-water-douche niet zo vervelend als in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit verhaal staat op verschillende plaatsen op het internet.

Ashleigh Morris (19) uit Australë kan niet zwemmen of een douche nemen. Ze is allergisch voor water, inclusief haar eigen zweet.
De tiener kreeg deze opmerkelijke allergie op haar veertiende na een overdosis penicilline. Het is zeer zeldzaam, meldt de Daily Mail. Ze moet nu altijd een paraplu bij de hand hebben voor het geval dat. Ook slaapt ze met een laken tussen haarzelf en d'r vriendje, om zijn zweet te ontlopen. Wanneer ze zich eens in de zoveel tijd wast, blijft ze uren binnen tot de uitslag weer verdwenen is.

Het schijnt dus echt te kunnen, een allergie tegen water. De kans dat men het krijgt is één op 230 miljoen. Wereldwijd hebben dertig mensen deze allergie. De Engelse Michaela Dutton (21) is één van deze dertig mensen. Ze kan haar zoontje niet in bad doen, geen water drinken en niet zwemmen.

Zo zijn er wel meer voorbeelden te vinden.