Spier in scheenbeen doet pijn met lopen, spierpijn?

Ik ben gevallen, nu heb ik met lopen pijn in de spier bovenop me scheenbeen, als ik me voet omhoog doe voel ik het naar beneden een klein beetje, is dit gewoon spierpijn of iets anders? Het is vrijdagmiddag gebeurt en de pijn is nog t zelfde als toen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat je hebt klinkt wel echt als spierpijn, aangezien het bij het bewegen van de spier pijn doet. De spier is waarschijnlijk een beetje beschadigd van binnen; je kunt je voorstellen dat het weefsel misschien een tikkeltje gescheurd is. Dat komt heel vaak voor en herstelt vanzelf. Doorbloeding helpt het genezingsproces, je moet dus proberen om in beweging te blijven. Wanneer het gaat opzwellen of rood wordt en ongewoon lang duurt (langer dan een week), zou ik toch maar even langs de huisarts gaan, dan zou het een grotere beschadiging kunnen zijn.