Buikspieroefeningen zijn heel pijnlijk. Is dit wel gezond?

Als ik bezig ben met buikspieroefeningen, heb ik echt veel pijn. Ik hou dit niet lang vol omdat mijn buik echt gewoon pijn begint te doen. Dan vraag ik me af of dit wel gezond is? Moet ik gewoon blijven doorgaan met de oefening, ookal is het pijnlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je oefeningen veel pijn doen dan doe je of niet de juiste oefeningen of je voert de oefening niet juist uit. Oefeningen mag je wel voelen in je spieren maar pijn is een teken van je lichaam dat je te ver gaat. Dus stoppen en andere oefeningen gaan doen.

Weet je zeker dat je niet te ver gaat met je oefeningen? In het begin van een trainingsperiode moet je rustig aan je oefeningen opbouwen (minder zwaar/lang/snel). Vergelijk het met een gewichtheffer, die begint ook niet met 200 kilo en een hardloper die net begint start ook niet meteen met een marathon.

Mocht je er zelf niet uitkomen welke oefeningen voor jou geschikt zijn of hoe je ze moet uitvoeren dan kun je het beste naar een goede sportschool bij je in de buurt om je te laten begeleiden bij het opstellen van een goed programma voor jou.