Gaan je spieren (Spiermassa) naarmate je niet meer traint verdwijnen?

Ik vraag me af als je een tijdje niet meer train je spieren dan ook weer weg gaan (Verminderen) van spiermassa

Toegevoegd na 18 seconden:
En hoe snel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ligt allemaal aan je hormone als je een hoog testosteron niveau hebt zal je meer spieren vast houden dan iemand met een laag testosteron niveau. ook als je niet traint. en der is ook nog zoiets als een natuurlijke limiet hoe dichter bij die limiet dat per persoon verschillend hoe sneller je alles weer verliest als je stopt met trainen.
Ook iemand die een breed postuur heeft zal altijd onder natuurlijke omstandigheden meer spieren kunnen kweken dit in combinatie met je hormonen. postuur voor je lengte kan je meten met de elleboogmethode (accuraat) of pols methode (minder accuraat). http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html en dan de casey butt module die is het betrouwbaarste best interessant als je een beetje engels kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je rekt je spieren tijdens het sporten/trainen op, ze kunnen dus weer een klein beetje korter worden over een lange tijd. Een andere manier waardoor je je spieren kwijt raakt is je gewicht, als je niet meer traint kom je aan waardoor je spieren onzichtbaar worden. Een andere manier om je spieren kwijt te raken is niets of weinig eten, dat worden je spieren verbrand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt. Het is oftewel de regel "use it or lose it". Waarom zou je lichaam namelijk al die spieren behouden, die toch nooit gebruikt worden en alleen maar energie vreet? Dat doet die niet, dus verdwijnen je spieren op den duur als je niet traint