Hoe verloopt onderzoek bij huisarts, als je knobbel op borst ondekt?

Ik heb sinds 1-2 weken een knobbel op mijn borst ondekt. Ik ben licht getint en die plek is donkerder geworden. Anyway, ik heb net eem afspraak gemaakt bij mn huisarts. Maar hoe verloopt dat onderzoek? Wat gaat zij allemaal doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De huisarts gaat de plek bekijken en bevoelen. Hiervoor moet je je van boven ontkleden. Afhankelijk van de plek zal hij/zij vragen om te gaan liggen, of om bijvoorbeeld te gaan staan en je arm omhoog te doen.

Afhankelijk van wat de huisarts hieruit concludeert kan hij/zij je doorverwijzen voor een echo. Dit gebeurt dan in een ziekenhuis of polikliniek. Ook hiervoor moet je je van boven ontkleden, waarna er een echo wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het geval je een meisje bent en dit als intiem ervaart, je hebt ten allen tijde recht op behandeling van een arts naar jouw keuze. Je zou dus van te voren contact kunnen opnemen met het verzoek om een vrouwelijke arts. Doe dat om moeilijkheden te voorkomen wel van te voren. Ik weet niet wat het motief van de vraag is, maar misschien helpt dit als aanvulling ;-)