als ik een tampon uit doe kan dit niet door een sljertje huid wat mijn vagina in 2en deelt, wat is dit?

hey allemaal. laatst gebruikte ik voor het eerst een tampon. alles ging goed maar toen ik hem er uit ging halen wou dit niet. het deed heel veel pijn en hij wou er niet uit komen. toen ik er een spiegeltje bij pakte zag ik dat er een soort sliertje huis mijn vagina in 2en deelde en hier achter bleef de tampon dus zitten. het stukje huid zat echt vast dus de tampon wou er echt niet uit. na een uur proberen en het velletje proberen opzij te schuiven wou hij er eindelijk uit. mij vragen zijn dus: hebben meer meiden hier last van? wat is het? en wat moet ik er tegen doen?

alvast bedankt x

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kleinere maat tampon gebruiken misschien? Het is geen kurk die je in een fles stopt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar de dokter .... Die kan even kijken en evt weghalen

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is dat je maagdenvlies. Hoewel er vele mythen en fabels rondom dit stukje van de vagina bestaan, is het gewoon een stukje huid dat jonge vrouwen bij de ingang van de vagina kunnen hebben. Ook na seksuele ervaringen (ik weet jouw situatie niet, dus ik zeg het er voor de zekerheid even bij) kan het maagdenvlies (wat eigenlijk geen vlies is) er nog zijn. Pas als een vrouw via de schede een kind gebaard heeft, is het maagdenvlies met zekerheid weg.
Op de link een 14-tal voorbeelden van hoe het maagdenvlies eruit kan zien. Plaatje nr 13 zou kunnen zijn wat jij bedoelt in je vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel. dit zou het inderdaad kunne zij. ik heb trouwens nog nooit seks gehad. maar hoe moet ik dit dan doen met tampons? ik krijg ze er echt niet uit..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is de tampon voor jou wat minder geschikt. Je zou ook gewone maandverbandjes kunnen gebruiken en daarna voor de periode erna inlegkruisjes. Tampons zijn misschien 'esthetisch' wat mooier, je ziet het niet behalve dan het trekdraadje, maar ze hebben ook wel een aantal nadelen die de hygiene in de weg zitten.
En als dan, zo als bij jou, door een inwendige huidplooi het ding pijn en problemen geeft bij het verwijderen dan zou je de tampon maar beter even moeten laten voor wat die is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik mezelf vergelijk met die site, zou ik nog maagd zijn... Dus die klopt niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor, Mobie. Je hoeft helemaal geen maagd te zijn om je maagdenvlies nog te hebben. Het randje huid is definitief verdwenen na een vaginale bevalling. Bij sommige dames scheurt het tijdens gemeenschap, maar dat hoeft niet. Er gaan sowieso een hoop fabeltjes rond over het maagdenvlies (wat dus in werkelijkheid geen echt vlies is).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik blijf het verbazend vinden hoe weinig mensen (vooral vrouwen en meisjes) weten over hun eigen lichaam.
Dus dikke plus voor dit antwoord. +
Het kan ook zijn dat je vagina door een soort tussenschot in tweeën gedeeld wordt en dat dit een aangeboren situatie is zoals het ook soms gebeurt dat een baarmoeder uit twee helften bestaat of een soort hartvorm heeft. Dit heet een uterus bicornis en bestaat in vele gradaties welke ook soms doorloopt tot in de vagina. De huisarts kan proberen of hij kan zien of dit bij jou het geval is en anders kan hij/zij je doorverwijzen naar een gynaecoloog die dan mbv echo verder onderzoek kan doen. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
De optie van het maagdenvlies lijkt me trouwens ook een plausibele verklaring.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar moest ik ook meteen aan denken, ik vind het een vrij typische beschrijving van een vaginaal septum. Tenminste, als de vagina echt in tweeën wordt gedeeld door dit 'sliertje'. Het is trouwens ook mogelijk dat je twee volledig gescheiden systemen hebt, dus twee baarmoeders met elk een eigen cervix en vagina, of je hebt alleen maar een gedeeltelijk tussenschot in de vagina, of inderdaad vormen er tussenin zoals de tweehoornige baarmoeder, een baarmoeder met een tussenschot, twee baarmoeders maar één cervix, twee vagina's waarvan er één niet helemaal naar onder doorloopt, een tussenschot in de vagina dat halverwege eindigt of juist begint, etc. De baarmoeder ontstaat uit twee buizen die samensmelten in de embryonale fase, en als bij dat samensmelten iets mis gaat, krijg je dit soort afwijkingen: allerlei variaties op en tussenstadia van twee systemen die één worden. VS: ga naar je huisarts en laat het beoordelen. Het kan zijn dat je even aan moet houden, die van mij wist niet wat hij ermee moest en ik moest er een keer op terugkomen voor hij me doorverwees (ik heb zelf twee baarmoeders en kwam er ook achter dat er 'iets' niet klopte bij het wisselen van een tampon). Een gynaecoloog kan eventueel het septum verwijderen als je er last van hebt. Ik heb er zelf niets aan laten doen omdat ik er geen hinder van ondervindt. Als ik ongesteld ben, draag ik twee tampons en sinds ik dat doe begrijp ik eindelijk wat er nu zo handig is aan een tampon! (Eerder dacht ik altijd: het is wel handig omdat je minder bloedt, maar ik begrijp echt niet waarom vrouwen zelfs kunnen zwemmen met een tampon want ik heb toch echt nog maandverband erbij nodig.) Maar bij mij loopt het septum helemaal tot boven door, of is zelfs strikt genomen geen septum: ik heb gewoon twee vagina's. Als je een septum hebt dat niet helemaal tot boven loopt, kan ik me voorstellen dat een tampon 'blijft hangen' bij het verwijderen. Tenslotte zou het inderdaad ook je maagdenvlies kunnen zijn, dat zit bij mij wel eens in de weg bij het verwijderen van tampons en dat was nog veel sterker toen ik ze nog maar net gebruikte. Ik zette altijd de top van m'n vinger op de achterkant van de tampon voor ik hem verwijderde, zo wist ik zeker dat er niets voor zat. Maar als je echt het idee hebt dat iets je vagina in tweeën deelt, zou ik zeggen dat een septum (=tussenschot) voor de hand ligt.