als mijn eigen risico bereikt is hoef ik toch geen rekeningen te betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Computoon
9 jaar geleden
Om wat voor soort verzekering gaat het?

Het beste antwoord

Dat ligt er aan. Niet alle behandelingen worden voor de volle 100% vergoed. In je zorgpolis staat welke behandelingen worden vergoed en eventueel bij welke aanbieder.

Daardoor kan het voorkomen dat je je eigen risico al hebt betaald je toch nog een rekening krijgt. Bijvoorbeeld, je krijgt therapie die volgens je polis 50% vergoed worden, dan krijg je bij een consult van €100,- toch een rekening van €50,-. Ook als je je eigen risico al betaald hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jij betaalt het eigen risico, stel 350,- euro ~ zodra er rekeningen komen na dat bedrag betaalt de verzekering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor zover die rekeningen natuurlijk gedekt worden door de voorwaarden van de verzekering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in maart heb ik 360 euro betaalt , in april en mei heb ik twee rekeningen gehad en nu krijg ik er nog een voor juni , dit kan dan toch niet lijkt mij?
ronron1212
9 jaar geleden
Ligt er aan waarvoor krijg je die rekeningen dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is die je in maart betaald hebt niet nog van vorig jaar?
ronron1212
9 jaar geleden
Waarom? je krijgt in de loop van het jaar als je moet betalen toch een rekening. Als je pas in november of december gebruik maakt van de zorg ja dan kan het dat je er een in maart krijgt over het vorige jaar maar dat staat er dan wel op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt er maar aan. Niet alle behandelingen vallen onder de basisverzekering.
Als je naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat is de kans groot dat niet alles vergoed wordt. Dan kun je dus meer dan 350 euro zelf betalen.
ronron1212
9 jaar geleden
dat kan. maar dat doet er niet aan af dat je niet altijd de volledige bijdrage schuldig bent.
Wanneer jouw eigen risico bereikt is hoef je verder niets meer te betalen, maar het kan zijn dat jij in het afgelopen jaar NIET aan je eigen risico bent gekomen. Dus... onder die € 350,- bent gebleven. In dat geval ontvang je daar dan alsnog een factuur over. Het nadeel is dat zulke facturen komen op het moment dat je er helemaal geen rekening meer mee hebt gehouden. Zorgverzekeraars hebben de neiging om daar pas mee te komen tegen de tijd dat je vakantiegeld gaat beuren. NIET leuk....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Als je niets heb gebruikt hoef je ook niet te betalen. Franzmeerdom. je betaald nooit meer dan je eigen risico en als je minder hebt betaald omdat je minder hebt gebruikt betaal je minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alle behandelingen vallen onder de basisverzekering. Ga je niet naar een gecontracteerde zorgverlener dan is de kans groot dat niet alles vergoed wordt.
ronron1212
9 jaar geleden
dat kan. maar dat doet er niet aan af dat je niet altijd de volledige bijdrage schuldig bent
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik begrijp nu uit jouw antwoord het volgende: In 2013 heb ik €0,- van mijn eigen risico gebruikt.
In Maart 2014 heb ik voor €500,- kosten gemaakt.
Dan is daarvan €350 eigen risico. MAAR:
Nu mogen ze mij de volle €500,- laten betalen omdat ik in 2013 niets gehad heb?
ronron1212
9 jaar geleden
Niet dus heerVoldemort daarom klopt het antwoord ook niet.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ah ok gelukkig maar :-)
Bedankt Ron ik schrok al, anders ben ik de sigaar straks. Ik heb nooit iets behalve dit jaar, ik moet naar de KNO en mijn man ook, ik zag de rekeningen al binnen stromen.
gvrox
9 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat ze een bepaalde periode uitzoeken om de factuur te sturen, maar als ze dat wel deden dan was het toch juist handig dat ze het rond de vakantiegeld-tijd doen, dan is de kans groot/groter dat je het kunt betalen.
ronron1212
9 jaar geleden
gvrox je krijgt steeds een rekening als je iets hebt gedaan war je een eigenrisico over hebt. Ja en betalen moet je anders krijg je te maken met een incassobureau of een deurwaarder.
gvrox
9 jaar geleden
Dat snap ik ronron1212, vandaar dat ik dit antwoord wat vreemd vind.