Logica van het wensen van wensen?

Als je mensen vraag wat ze zouden wensen als ze 1 uitkomende wens mochtend doen hoor je de meerderheid zeggen ''ik wens dat ik oneindig veel wensen had'' maar waarom? Met waarom bedoel ik dit probeer goed te lezen wat ik nu type dan zie je welke logica ik ermee bedoel:

Je wenst dus dat je oneindig veel wensen hebt.
En dan?
Je wenst iets maar het komt niet uit?
Logisch.
je hebt niet gewenst dat je oneindig veel wensen kunt doen die ook echt UITKOMEN.
Dan heb je eigenlijk een wens verprutst?

Klinkt dit logisch in jullie ogen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het probleem met onze taal is, dat hij multi-interpretabel is. Als je zoiets wenst, kan je er vanuit gaan, dat die wens ook moet uitkomen. Anders moet de gene die je de wens aanbiedt trouwens ook zeggen: "Je mag 1 wens doen, en die zal ZEKER uitkomen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, klinkt logisch, maar wat is nu je vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja ik snap het wel, maar die mensen hebben gewoon meer wensen dan 1 wens, en durven denk ik niet iets te wensen omdat ze nog veel meer wensen hebben.
^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom moet je dus ook wensen dat je oneindig veel wensen krijgt die ook uitkomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wenst dat je oneindig veel wensen krijgt, dan is dat al zo, dan is DIE wens al uitgekomen, want bijna iedereen heeft oneindig veel wensen... Dus dat is al zo... En het klopt, dan heb je een wens verprutst...

De enige wens die ik zou wensen, was dat dit mijn laatste wens zou zijn... Snap je die?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja, mensen moeten gewoon beter nadenken over wat ze zouden wensen als het uit zou komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door 2 zaken.

1) Men wil altijd meer, met 1 nemen ze gewoon niet genoeg.

2) Men heeft een heel lijstje van allemaal wensen, die kunnen ze niet met 1 wens laten uitkomen. Tenminste ze weten niet hoe ze zonder lijstjes kunnen zijn.

Voor mij is 1 wens voldoende: Ik wil precies het leven die bij me past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die logica lijkt te kloppen,. Daarom moet je ook nooit om meer wensen wensen, maar om oneindig veel VERVULDE wensen /wensen die vervuld zullen worden.

Anders wordt je net als die ouwe griek die onsterfelijkheid vroeg, zonder er de eeuwige jeugd bij te vragen.(was dat niet Thitonos ? )

Ofwel : pas op wat je wenst, het zou wel eens uit kunnen komen.....