Waarom kan ik letterlijk niet dromen?

Het klinkt raar, heb de vraag opgezocht maar mijn antwoord niet gekregen, mensen blijven maar zeggen iedereen droomt, waarom kan ik dan niet dromen? Wat ik merk:
1: Ik zie zwart
2: ik slaap heel diep
3: ik ben bijna niet wakker te krijgen
4: Ik merk dat 8-12 uur als 5 minuten voelt
Informatie:
Ik ben een persoon dat zich vast houd aan de realiteit,
Ik ben iemand die nooit iets kan bedenken
Ik ben niet bang te krijgen D.m.v horror films
Ik ben dol op honden/knaagdieren
Ik ben slecht in gevoelens goed uiten en ook slecht in tekenen
Ik ben bang om aardige mensen teleur te stellen
Wat ik exact wil weten:
Is dit slecht?
Is het een ziekte/aandoening?
Is dit schadelijk voor mijn hersenen?
Wat kan ik er aan doen?
Dit is toch niet dodelijk?
Waarom dromen anderen wel?
Wat doen mijn hersenen in mijn slaap?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
22.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
iedereen droomt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het diep slapen en het niet (herinneren) van dromen kloppen met elkaar.
Verder denk ik dat veel mensen graag met je willen ruilen. (slechte slapers) Ben je wel uitgerust na het slapen?
(dat is voor je lichamelijke gezondheid het belangrijkste)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien iets van Rapid Eye Movement disorder
Reddie
9 jaar geleden
Je hersenen werken 24/7 , óók bij jou.
Wat men dromen noemt is alleen datgene wat je je van die activiteit kunt herinneren.
Kennelijk ben je "vergeetachtig" ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met 'ik zie zwart' en hoe weet je precies dat je niet droomt / hoe kom je hierbij? van de laatste drie punten onder 'Wat ik merk:' daar hebben anderen namelijk ook wel last van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is al drie jaar geleden maar ik zoek ook antwoord op dezelfde vraag. onze zoon heeft precies dezelfde kenmerken. ook hij droomt nooit en slaapt heel vast. ook de andere dingen zijn herkenbaar.
het probleem is dat hij wel veel slaapt maar nooit uitgerust is altijd wallen en donkere kringen. slechte weerstand.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@isa37:leesvoer:
http://www.orthokennis.nl/artikelen/magnesium-een-van-de-meest-belangrijke-mineralen
en
http://www.menshealth.nl/Gezondheid/Dit-doodnormale-supplement-zorgt-voor-de-meest-bizarre-dromen Niet bang zijn voor bizarre dromen, meestal zijn het wel leuke en positieve dromen en normaliseert het na een tijdje. Ik denk verder dat magnesium niet de enige factor is, wel een belangrijke.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dus je droomt ervan om te kunnen dromen?

Antwoorden (4)

Iedereen droomt.
Dus jij ook.
Dat jij jouw dromen niet kan herinneren is een ander verhaal.
Sommige mensen kunnen zich nooit een droom herinneren. Door mensen in een slaaplaboratorium te laten slapen en gedurende de nacht wakker te maken, is vastgesteld dat iedereen droomherinneringen heeft. De meeste en levendigste dromen worden gerapporteerd als mensen wakker worden gemaakt uit de zogeheten REM-slaap. (Rapid Eye Movements)

http://www.droomvereniging.nl/droomt-iedereen/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En toch droom ik niet dat is wel bij me getest maar ik droom niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door wie of wat is dit dan bij je getest?
Ritsuka
9 jaar geleden
wie heeft dat getest?
Je hoeft je geen zorgen te maken dat "niet dromen" schadelijk/dodelijk is. Je kunt je de dromen niet herinneren; maar je droomt wel. Elk mens droomt meerdere dromen per nacht maar kan zich er meestal maar één of helemaal geen herinneren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit denk ik ook. Ik droom zelf ook 'nooit' voor mijn idee.
Je bent in ieder geval niet slecht en een normaal mens. Niet (vooral bij jezelf) paniek gaan zaaien over dat het dodelijk is e.d. Er is volgens mij namelijk niets aan de hand. Ik wil graag helpen, maar als zo veel mensen zeggen dat iedereen droomt... dan is dat misschien ook wel zo! Wil je het niet geloven dat ook jij droomt? Daarnaast heeft de informatie die je geeft over jezelf (helaas) niet zo veel te doen met dat je wel/ niet droomt / dromen kan herinneren of hoe je het ook wilt noemen. Lees dit maar eens http://wetenschap.infonu.nl/diversen/102659-dromen-waarom-dromen-we-in-onze-slaap.html en http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/mensen-dromen-herinneren-anderen-juist.133525 voor een antwoord op je laatste twee vragen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je marihuana of hasj rookt kan het zijn dat je je dromen niet herinnert of misschien is het mogelijk dat je niet droomt , ik spreek uit ervaring .
Kun je niet dromen probeer dan eens iets 4 tot 7 dagen helemaal niet te doen wat je regelmatig doet .
Koffie /thee drinken , snoepen , etc ,misschien helpt het door naar sprookjes te kijken , op youtube heb je sprookjes die verfilmt zijn en dat is zo goed gedaan .Misschien helpt het als je een schrift naast je bed legt met een pen als je wakker word kun je meteen opschrijven wat je hebt gedroomd misschien activeer je daar het dromen mee !? Succes !