hoe komt het dat je lichaamstemperatuur na het douche zo hoog is?

Ik heb de hele dag een lichaamstemperatuur rond de 37,1 alleen als het avond word loopt die op naar de 37,6 en als ik na het douche meet 37,9 hoe kan dit en is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Die kleine speling, lijkt mij normaal hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door de warme douchestraal zetten de bloedvaatjes vlak onder je huid uit, die worden dus wat wijder en dan krijg je het warm en dat warme gevoel hou je na het douchen nog even vast door meteen iets warms aan te trekken of in bed te stappen wat dan weer gunstig is om snel in slaap te komen. Je bent dan al rozig geworden en ontspannen door die warme douche. Als je ziek bent dan is je temperatuur vlak nadat je wakker bent geworden 's-ochtends op z'n laagst wat je op dat moment meet.'s-Avonds voordat je gaat slapen is die het hoogst en dat kan wel tot 1 graad schelen. Tot 38 graden heb je geen koorts, hooguit een beetje verhoging maar dat is normaal.

Het beste antwoord

Dit komt omdat je in de avond moe bent. Voel maar eens aan je wangen als je moe bent, deze zijn namelijk dan roder, ze gloeien van warmte. Je lichaam is dus warmer dan normaal. Als je dan ook nog eens een warme douche neemt, neemt je lichaamstemperatuur nog meer toe. Dus ja, dat is normaal, iedereen heeft dit.