Welke producten zijn goed om acne littekens te verwijderen ?

Ben 21 jaar en ik heb last van acne gehad, nu is het bijna niet meer te zien
maar als je goed kijkt zie je de littekens, bij de mondhoeken terwijl je lacht zie je lichte rimpels misschien komt het door dat ik een droog huid heb.

Ik las ook dat scrub goed is maar ik weet nog niet welke producten goed zijn

Kan ik het vandaag nog kopen omdat het hier koopzondag is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Oude littekens krijg je moeilijk meer weg, littekens krijg je het beste weg door ze gauw na het ontstaan ervan te behandelen. Op een goed verzorgde huid zie je ze inderdaad wat minder dan op een droge huid, dus je zou dan een gezichtscrème kunnen gaan gebruiken. Welke het beste bij jou past is moeilijk te zeggen omdat ik niet weet wat voor een huid je hebt. Maar gezichtscrème voor een droge huid klinkt als geschikt. Vraag hier even om bij je drogist, zij kunnen je daarbij helpen.

Zelf heb ik wel eens wat honing op een pleister gedaan en dat over een operatielitteken geplakt, dat werkte heel goed. Dit kan je bijvoorbeeld 's nachts doen.
Verder heb je allerlei producten bij de drogist die je daarbij kunnen helpen, bijvoorbeeld biodermal. Maar ook dat kan je het beste even vragen bij de drogist, zodat je niet meteen de duurste koopt wanneer een product van eigen merk ook goed genoeg zou kunnen werken.

Toegevoegd na 46 seconden:
Voor meer informatie, zie bronvermelding!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Acne littekens kun je niet met een smeerseltje verwijderen, je zal naar een dermatoloog toe moeten om je huid op te laten knappen. Dat kan met behulp van bijvoorbeeld lasertherapie, of dermabrasie, informeer eens bij je huisarts en laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. De cremes die je bij de drogisterij koopt, werken alleen als je direct na het ontstaan van het littekentje begint te smeren, gooi je geld hier dus niet aan weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry voor de late reactie, ik moest gisteren naar school en ben 's avonds druk geweest met huiswerk :)
Maar de roller is ook een alternatief wat je zou kunnen toepassen, je kunt denk ik het beste eerst naar een salon gaan, die hiermee werkt. Dit om de juiste techniek aan te leren en om te weten hoe je de huid ervoor en erna moet verzorgen. Door de verwondingen die de naaldjes in de huid maken, wordt je huid gestimuleerd snel te herstellen, als je hiermee ook over de littekentjes gaat, zal de huid daar ook herstellen. Ik heb nog een link voor je gezocht, waar duidelijk staat uitgelegd hoe het werkt en dan kun je gelijk zien of we het over hetzelfde apparaat hebben.
http://www.schoonheidssalonvlodrop.nl/huidverbetering-en-huidverjonging-met-microneedling/
Ik verwacht dat er vandaag de dag, veel schoonheidsspecialistes hiermee werken.
Met scrub moet je oppassen, als je huid al droog is doet het vaak meer fout dan goed. Zorg dat je huid goed gehydrateerd blijft. En dat je je huid goed schoonmaakt met huidvriendelijke producten. Er is niet echt een easy fix. Ik heb jaren lang problemen met mijn huid gehad, maar sinds ik elke avond mijn gezicht schoonmaak met non-agressieve middelen ziet mijn huid er super goed uit. Ik geloofde nooit zozeer in het schoonmaken van mijn gezicht omdat dingen die ik gebruikte mijn huid zo uitdroogde.

Doe wat onderzoek naar welke cremes en reinigingsproducten goed bij je huid passen. Ik heb zelf heel veel gehad aan het blog van dermatologe Jetske Ultee:
www.jetskeultee.nl

Vitamine A zuur kan trouwens littekens verminderen als je daar heel erg mee zit, maar misschien ben je daar nog een beetje jong voor.

Eind jaren 80 ontdekte de Amerikaanse dermatoloog Albert M. Kligman, dat vitamine A zuur (tretinoïne) niet alleen tegen acne en rosacea (chronische huidaandoening met rode vlekken) helpt, maar ook de structuur van de huid verbetert en littekens vermindert. Uit het onderzoek, dat werd uitgevoerd om te kijken of vitamine a zuur goed tegen acne werkt ontdekt dat vitamine a zuur goed tegen acne werkte, maar verrassend genoeg bleek dat de proefpersonen er ook een stuk jonger uitzagen.

Vitamine a zuur stimuleer de celdeling van de opperhuid waardoor de huid zich sneller herstelt.

Je kan het niet zomaar bij de drogist kopen, het wordt op recept voorgeschreven door een (huid)arts. De huid wordt namelijk supergevoelig voor zonlicht waardoor je snel weer schade aan de huid krijgt en door zon veroudert je huid weer snel, dus een goede beschermingsfactor gebruiken dus!

Je moet het gebruik ook heel langzaam opbouwen. Je hebt de crème in diverse sterktes, begin met de laagste als je echt kiest voor het gebruik. Je bent nog jong, dus je zou eventueel ook andere opties kunnen overwegen zoals vitamine c crème of jojoba olie. Van tretinoïne droogt je huid ook behoorlijk uit, dus gebruik het altijd met een goede vochtinbrengende neutrale crème. Jetske schrijft er ook meer over op haar blog: http://jetskeultee.nl/het-gebruik-van-vitamine-a-zuur/obj7777397