Hoe kan ik zo snel mogelijk 30 tot 40 kilo afvallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let wel, hoe sneller je gewicht kwijtraakt door drastisch te dieëten, hoe sneller je je gewicht in 2-voud weer terugkrijgt. En dan kan je ineens 60-80 kg kwijt moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een goed idee als je je leeftijd er even bij zet. Je krijgt nu namelijk adviezen die bedoeld zijn voor volwassenen. Als je zo jong bent als ik vermoed, werkt jouw lichaam nog anders, en dan heb je niets aan die adviezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Saskia 1995" zegt toch genoeg??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij wel, maar ik zie dat de meesten hier antwoorden geven als aan een volwassene. En dat kan dus gevaarlijke adviezen opleveren voor een 15-jarige.

Antwoorden (24)

Je plaatje zegt het al: liposuctie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieet in combinatie met beweging doet wonderen.

Iets dat je zelf moet toevoegen aan deze mix is Wilskracht!

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor 30 tot 40 kilo moet je trouwens echt naar de diëtiste, je zal een andere manier van leven aan moeten nemen, een dieet is niet alleen afvallen, het is ook het niet meer aankomen nadat je genoeg bent afgevallen!

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk ook even in de link en zoek naar iets dat bij jou past, zoek naar een oplossing voor de lange termijn, je kan beter elke week 1 kilo afvallen gedurende 40 weken, dan 4 kilo per week in 10 weken. Geduld is in ieder geval een schone zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste wat ik zie als ik je link open zijn de populairste afslankmethoden. Waaronder het gebruik van *zwangerschapshormonen* om af te vallen. De vraagstelster is waarschijnlijk 15 jaar, vind je dat nu echt de beste link om aan haar door te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik heb de link inmiddels aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Sonja Bakker.
Het klinkt afgezaagd maar bij mij en vele bekenden heeft het gewerkt.
En natuurlijk veel bewegen en veel water drinken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk hebben we te maken met een 15-jarige, die absolúút niet moet gaan sonjabakkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand moet gaan Sonjabakkeren ;dat is gewoon een laagcalorisch dieet met dure merkproducten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan wel zijn maar voor velen werkt het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij weet Sonja Bakker meer van zaken doen, dan van voeding.
Amputatie.

Benen en armen kun je best kwijt als je echt snel veel wilt afvallen.

Maar ik denk dat je bedoelt, hoe kom ik van mijn dikke buik, flap armen en kippenpoten af? In dat geval, zoals altijd, gezonder en bewust eten, meer bewegen en vooral niet heel snel af willen vallen, dat werkt namelijk (bijna) nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel bewegen en je eet patroon aanpassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afvallen is "meer vet verbranden, dan dat je lichaam weer aanmaakt".
Sporten is hiervoor bij uitstek geschikt. Je gebruikt immers meer energie en dit in combinatie met een andere eetgewoonte is dat dé manier om op gezonde en natuurlijke wijze te vermageren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook meer eten.Kauwen is een lichaamsbeweging!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dolfje, ik denk dat dit alleen voor suikervrije kauwgom geldt
Stoppen met suikerspinnen eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet niet meer tot je het juiste gewicht hebt is de snelste manier in theorie... Als je nu eens net zo snel zou afvallen als je aankwam, is dat niet redelijk?... Waarom moet je snel afvallen, om die jongen van die andere vraag?

Eet gewoon niet meer dan je nodig hebt, dan kom je vanzelf terug op je goede gewicht... En sport daarbij ook elke dag wat, dan kom alles goed... Alles is niet instant hoor in het leven... Gelukkig maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste deel van je antwoord is wel een direct antwoord op de vraag, echter het domste advies dat je ooit iemand kan geven. Het tweede komt iets meer in de buurt van de realiteit, vraag me af of je weet dat je minder eten "nodig" hebt. Als je eenmaal in een levenspatroon zit waar je eigenlijk teveel eet maar voor je gevoel is het niet te veel, gaat dit ook niet lukken. Het enige positieve en normale wat ik uit dit antwoord kan halen is het regelmatig sporten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier zijn nogal wat anorexia patienten over gestruikeld. Deze hebben altijd al een slecht zelfbeeld en JIJ zet er nu toe aan om niet meer te eten tot ze het juiste gewicht hebben. Schandalig! Dit geeft weer blijk van jouw kennis van zaken meneer XiniX. Maar gelukkig worden ook juiste antwoorden aangereikt... Je houd de mensen een verkeerde spiegel voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is al de tweede keer dat ik de suggestie van je zie om niet te eten, in antwoord op de vraag van een jong meisje. Jammer dat ik er niet meer aan kan doen dan te minnen, je formuleert het nét zo dat het niet meldwaardig is.
AWM
14 jaar geleden
Nogal hardleers geval. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sporten helpt inderdaad nauwelijks om gewicht te verliezen. Als je niet eet, val je snel af. Dat is echter niet zo gezond, maar dat is wel het juiste antwoord op de vraag. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom leest iedereen EEt niet meer, terwijl ik lees eet niet MEER. de suggestie om in hetzelfde tempo proberen af te vallen als dat ze aangekomen is, klinkt heel logisch. te snel is nog veel ongezonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van ervaring, pokemon. XiniX heeft al eerder jonge meisjes, toen in minder bedekte bewoordingen, aangeraden om te vasten om gewicht te verliezen.
minder eten en gezond eten
natuurlijk is bewegen heel gezond maar afvallen gaat alleen maar als je minder eet en gezond
elk pondje gaat door het mondje
er zijn natuurlijk uitzonderingen van mensen met ziekte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo snel mogelijk 30 tot 40 kilo afvallen, mag je wel vergeten. Die kilo's zijn er ook niet 'zo snel' aangekomen.

Afvallen met blijvend resultaat heeft tijd nodig. Daarvoor is discipline en een totaal andere levensstijl en eetpatroon een eerste vereiste.

Ik zou je adviseren om onder goede begeleiding af te vallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saskia1995? Als in 'geboren in 1995, dus 15 jaar'?

Niet. Het is voor een vijftienjarige niet verantwoord om 'snel' 30 tot 40 kilo af te vallen.

Voor een volwassene is dat trouwens ook al een kwestie van lange adem, maar voor een meisje in de groei kan zoiets heel gevaarlijk zijn. Je kunt je hele lichamelijke ontwikkeling in gevaar brengen.

Hoe lang ben je eigenlijk, en hoeveel weeg je? Het zou best kunnen dat je überhaupt niet 30 tot 40 kilo te zwaar bent, en toe zou kunnen met veel minder of helemaal niet afvallen.

Als je echt denkt dat er zoveel gewicht af moet, ga dan naar de huisarts. Hij/zij kan je helpen om goede begeleiding te vinden zodat je op een gezonde manier af kunt vallen. Dan zie je er ook veel aantrekkelijker uit voor die jongen uit je andere vraag dan wanneer je jezelf uithongert. Daar wordt je namelijk erg lelijk van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3e plusje omdat je zo'n betrokken antwoord geeft, eigenlijk vooral in de reacties hiervoor en hierna (maar dáár kunnen geen plusjes)
goed sporten! en gezond eten! vooral niet minder gaan eten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst aan je zelfvertrouwen werken.. echt!

Misschien heeft je vraag ook wel iets te maken met de andere vraag over de jongen die je leuk vindt? Afvallen gaat sowieso niet lukken als je het voor een ander doet. En aan snel afvallen heb je bar weinig; als je namelijk meer dan een halve of hele kilo per week afvalt is de kans heel erg groot om later weer terug te vallen naar je oude gewicht, en vaak zelfs hoger. En je hebt er een deuk in je zelfwaardering bij opgelopen ook..

Mensen worden vaak dik als ze eigenlijk verdrietig zijn, dan helpt het vooral om dáár aandacht voor te hebben. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi doordacht en ingeleefd antwoord. Jij hebt hier je best voor gedaan +3
Ga samen met je ouders naar de huisarts die kan jou de juiste hulp bieden en naar de juiste instantie doorverwijzen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve Saskia,

Ik heb ook meer dan de helft van mijn leeftijd gesukkeld met overgewicht en ben nu op weg naar een 'slanke ik'. Inmiddels ben ik 20 kilo's afgevallen (in 3 maanden) en moet nog 60(!) afkrijgen.

IDEAAL GEWICHT
Ik wil wel het een en ander met je delen die voor iedereen gelijk blijft. 1) Je kan niet zomaar 30 tot 40 kilo's afvallen. Weet jij wat je BMI is? Dit is een maatstaf die meet of je wel risico oopt met je huidig (over)gewicht. Zie link voor berekening.
2) Een gezonde BMI is < dan 25. Dus a.h.v. een nieuwe berekening ga je na welk gewicht jou een BMI < 25 zal opleveren. Dit is dan jou ideale gewicht! Bijv. je weegt 80kg en je bent 1.65m lang. Je BMI is 29.4. Om beneden de 25 te zijn dien je op zijn max 67kg te wegen. Zie je al dat dit alleen maar 23 kilo's verschilt van jou 30 tot 40 kilo's? 3) Berekenen de tijd om af te vallen als volgt:
Begingewicht 80 kg
Ideaalgewicht 67 kg
Af te vallen kilos 23 kg

23kgX2= 46 weken! Dit is ongeveer een jaar dat je erover moet doen om gezond, zonder verslapte huid en met langdurig resultaat af te slanken. Dus een jaar moet voor jou 'snel' zijn. Nu het dieet zelf.

DIEET
Er heerst een foutief concept bij velen dat NIET eten je verslankt. Mits.....je aan het vasten ben! Dan is niet eten te pas. Indien niet, dan MOET je eten. Minder eten is ook niet het antwoord, want je kan minder gaan eten en toch geen enkele kilo afvallen. Het trucje ligt in wat je eet, hoe je dit eet en wanneer je dit eet! Ik heb geleerd om in het H-systeem te eten. Dit is:
Als je s' morgens eet dan drink je 's middags en eet je weer 's avonds (voor 7 uur!). De volgende dag drink je 'smorgens, eet je 's middags en drink je weer 's avonds. Het drinken hier betreft vers geperste shakes van fruiten OF groenten (liever 's morgens) die je dan de nodige voedingsmiddelen verschaffen.

Indien je van alle maaltijden wilt genieten kan natuurlijk ook! Maar...je moet dan weten dat de koolyhydraten (rijst, meel, aardappelen, pasta en brood) niet het merendeel, maar eerder het minstendeel van je bord moeten uitmaken per week!! Gebruik dan veel vet verbrandende (nemen veel tijd om verwerkt te worden) groente. Een effektieve mix is peterselie, wortel en rooibiet. De peterselie duurt 4 uren om verwerkt te worden en vebruikt heel veel calorieen hierbij!

BEWEGING
Loop elke dag 15 minuten. Neem de trein/tram liever dan je laten ophalen. Ik ga ook naar de sauna en gym. Vraag voor speciale prijzen.

SUCCESS ERMEE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een gezonde manier!

Je zult niet zo snel kilo's kwijt raken wanneer je het goéd doet.

Gezond eten, niet snoepen! Sporten! Daarnaast gewoon ook veel beweging, wandelen, fietsen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die overtollige kilo's zijn er ook niet van gisteren op vandaag bij gekomen. Het is heel ongezond om in zeer korte tijd veel af te vallen.
Bijkomend nadeel is dat je dan grote kans hebt op verzakkingen en enorm lubberen van je overtollige vel.
Als je het rustig aan doet en daarbij veel beweegt en je spieren traint doe je het gezond en heb je er ook minder bijwerkingen van.

Mijn vraag is dan ook waarom wil je dat zo snel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat er snel afgaat komt er ook weer heel snel bij helaas.

Je lichaam gaat weer "hamsteren"zodra je ook maar even stopt met lijnen. Meestal kom je juist dan weer heel veel aan. Het jojo effect dus want dan ga jij weer als reactie een crash dieet volgen ( en je lichaam daarna weer hamsteren etc etc)

Ik weet wel dat hoe jonger je bent hoe sneller je afvalt, nu ik wat ouder ben vliegen de kiloos er helaas niet zo snel meer af als vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

Zulke enorme pakketten overgewicht (en ik mag het zeggen, ik weeg ook 60 kilo teveel) kan en mag je alleen maar heel langzaam kwijtraken, althans, als je wilt dat het definitief is.
Je moet dan namelijk niet gaan diëten, maar je hele eet- en leefstijl veranderen (en dat valt niet mee; kleine stapjes tegelijk werkt het best).

Twee kilo in de maand is een mooi tempo en eigenlijk voor iedereen haalbaar. Als het medisch noodzakelijk is sneller en meer af te vallen, schakel dan de hulp in van een goede diëtist, maar probeer het niet op eigen houtje. Dertig kilo gaat je dus zeker anderhalf jaar kosten., Natuurlijk kan het ook in zes maanden, maar dan geef ik je op een briefje dat je over anderhalf jaar bóven je huidige gewicht zit, en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je een echte goede manier voor afvallen en gezond leven?

Stop met het eten van vlees en melk producten en ga echt gezond eten.
Met gezond bedoel ik alles wat de Natuur ons geeft, dus geen gemaakte troep.

Sucses ;)
p.s. mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga naar een diëtist
overleg met haar hoe en wat
ga niet uit van 'snel'
houdt het haalbaar

als je echt wilt
en met goede begeleiding
zal het je lukken!

ik wens je echt heel veel succes
als je wilt, schrijf me een pb (persoonlijk bericht)

ik heb zelf een dochter met eetstoornissen
en weet iets van deze materie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,
Als je werkelijk wilt afvallen, is het het allerbelangrijkste dat je het WILT!

Er wordt door meerdere beantwoorders afgevraagd hoe oud je bent.
Terecht!
Hoe ouder je bent, hoe irreeler het is om te denken dat je minder kunt worden dan wat je tot op heden hebt opgebouwd.

Het is belangrijk voor je zelf realistisch te bezien wat er werkelijk mogelijk is.

Dus:
Was je dik toen je nog in de groei was?
Wat waren/zijn de eetgewoontes thuis?
Ben je er bewust van wat WEL en wat NIET gezond (slank) eten is?

Beantwoord voor jezelf deze vragen eerlijk.

Wanneer het antwoord op de eerste twee vragen ja is:
Hoe eerder jij jouw eetgewoonten veranderd, des te beter.

Voor de derde vraag zou ik een professioneel dietist opzoeken om jou te begeleiden naar een bewust eetpatroon.

Het allerbelangrijkste is om te WETEN wat gezond/slank eten IS.

Ik bedoel, heel veel mensen (zelf Sonja Bakkker) denken nog dat een broodje 'gezond' ook daadwerkelijk 'gezond' IS!!!

Wie niet weet, bereikt niets!

Dus 1) wordt bewust van eten (wat IS gezond/slank voer?)
en 2) wees reeel, stel reele doelen, die zijn gemakelijker te behalen en leidden niet tot teleurstellingen (vanwaar minderwaardigheidsgevoelens en vreetbuien uit zouden kunnen ontstaan)...

Tot slot, realiseer je ook, dat het huidige slankheids ideaal voornamelijk door vrouwen in stand gehouden wordt. Mannen houden doorgaans van vrouwelijk (gezond gevuld)..

Houd ons op de hoogte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eet sóchtends als een keizer en sávonds als een zwerver en je valt 2 kilo per week af

volhouden en disipline vereist!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fitnissen.Of je doet mee aan de vierdaagse :P