Wat voor muggenbult is dit?

Ik ben in Chiang Mai en ben bang dat ik malaria heb opgelopen. Weten jullie misschien wat voor soort bult dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Ik denk dat dit een normale muggenbeet is maar ik zou voor de zekerheid naar de dokter gaan. Beter de zekerheid, niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit ziet er uit als een insectenbeet. Welk soort insect dat geweest is is niet met zekerheid te zeggen, maar zou natuurlijk goed een mug geweest kunnen zijn.
Helaas is aan de muggenbult niet te zien of de mug de malaria-parasiet in zich droeg. Alleen als dat het geval was kan de mug malaria overbrengen.

Maar goed, ik heb de malaria risico's eens opgezocht. Het blijkt dat het risico in noord-thailand sowieso klein is. Volgens de bron is het risico in toeristengebieden als chiang mai zelfs afwezig.
Heb je geen malaria profylaxe genomen?