Is graffiti giftig als het is opgedroogd??

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb op eens tuk hout graffiti gespoten kan ik dat op mijn kamer hangen zonder dat ik gif in adem? Alvast dankJe wel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je deze vraag uitleggen? Opgedroogde graffiti gaat niemand opeten of zo. Zit het op je huid, dan duurt het niet lang of het is er vanaf. De oplosmiddelen zijn dan al verdwenen, verdampt of misschien deels in je huid getrokken. Hoe schadelijk dat is, weet ik niet. Wel, dat het bij vaak herhalen niet echt gezond is.
Of bedoel je de dampen van graffiti? Als het opgedroogd is, zijn er geen dampen.

Antwoorden (1)

Nee, dat is het niet, graffiti is gewoon verf die je onder druk ergens op hebt gespoten. De dampen inademen is wel ongezond, maar wanneer de verf gewoon droog is kun je het gerust ophangen op je kamer.
Bij baby-kamertjes wordt wel vaak geadviseerd om een week of 6 voor de geboorte de kamer helemaal geverfd te hebben omdat er dan nog giftige stoffen in de verf kunnen zitten die het kindje kan inademen. Maar baby's zijn natuurlijk altijd meer kwetsbaar.

Als je je kunstwerk gewoon op je eigen kamer hangt en je hebt geen heel zwakke gezondheid - en je gaat ook niet likken aan je kunstwerk of er 's nachts hapjes van nemen, zal het geen enkel kwaad kunnen.