ik heb mij verbrand met plastic, hoe moet ik dit behandelen? plastic zit er nog op.

verbrand met smeltend plastic blaren over mijn hand met daarop het plastic nog. hoe moet ik dit gaan behandelen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Bel de dokterspost. Sterkte, ziet er niet mooi uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd snel een arts bezoeken!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Idd naar de dokter.

Het beste antwoord

Om te beginnen: de vuistregel is, dat elke brandwond groter dan je duimnagel beoordeeld dient te worden door een arts.

Dat gezegd hebbende: zo te zien gaat het om een grotendeels eerste graads brandwond. Het hele deel van je hand dat alleen pijnlijk en rood is is eerste graads verbrand; dit is niet ernstiger dan een zonverbranding en zal dus vanzelf ook wel genezen. De delen met de blaren zijn hoogstwaarschijnlijk tweede graads verbrand. Dit soort verbranding gaat wel dieper dan de overige huid, maar geneest over het algemeen ook wel spontaan. Grootste probleem is de kans op infecties aangezien de barriere functie van de huid hier wel verminderd is. Met een zalf als flammazine kun je dit doorgaans wel voorkomen.

Het grootste probleem dat ik nog zie is de plastic dat nog aan je huid zit. Voor een goede genezing moet dit verwijderd worden. Het lijkt me niet verstandig om dat zelf te gaan doen; laat dat gebeuren door een arts op de huisartsenpost.
Dan is je wond ook meteen beoordeeld door een arts en is er meteen een arts die de flammazine aan je voor kan schrijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eerst een flinke tijd koelen met niet te koud water daarna gauw naar de dokterspost of de eerste hulp. Sterkte!