Ik heb waarschijnlijk een prop in mijn oor maar ik hoor nu helemaal niks. Is dit erg?

Gister nadat ik uit de douche kwam ging ik met een oorstokje mijn oor droogmaken. Waarschijnlijk heb ik de prop in mijn oor te diep geduwd en nu hoor ik helemaal niets meer. Ik had op internet gelezen dat het gevaarlijk is om het dieper in je oor te duwen... Heb ik nu een kans dat ik doof word ofzo? Of moet ik het laten uitspuiten en is het dan weer goed? Nu hoor ik namelijk alleen maar geruis...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Heb ik ook een keer gehad. Gewoon naar de huisarts om uit te laten spuiten.
Er zijn ook audisprays te koop waarmee je dat zelf kan proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er gewoon wat in je oor zit is er geen groot probleem, echter is er ook de kans dat je je trommelvlies beschadigd hebt.

Ik zou zo snel mogelijk naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Beschadiging lijkt me sterk. Dat doet echt heel veel pijn. Dus dat laat je wel uit je hoofd.
Je zal het oorsmeer verder geduwd hebben met het wattenstaafje waardoor je nu slecht hoort.

Je kunt naar de huisarts gaan om het eventueel uit te laten spuiten of je doet een beetje warm gemaakte sla/zonnebloemolie in je oor zodat het oorsmeer los kan weken en het er op een gegeven moment zelf uitkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou beiden doen... Wanneer je een afspraak maakt bij de huisarts, wordt dit namelijk ook van je gevraagd, zodat de prop bij het uitspuiten er makkelijker uitgaat... Ik raad je echt aan om langs de huisarts te gaan(en geen wattenstaafjes te gebruiken), het is zo gebeurd, niet pijnlijk, en je hoort hierna velen malen beter dan dat je gewent bent.
Het kan zijn dat je oor alleen even dicht zit. Je kan het misschien zelf weer openen door je neus dicht te knijpen en dan de lucht door je neus proberen naar buiten te blazen. Even flink niezen met behulp van wat peper heeft mij nog wel eens geholpen. Lukt het niet, ga dan naar de huisarts. Bij mij was er niets te zien. Gelukkig ging het na een tijdje vanzelf weer over.