kun je van hardlopen op gras last krijgen van je kuiten?

Bij onze handbaltraining moeten wij altijd 2 rondjes voetbalveld rennen als warming-up. Iemand uit mijn team heeft ontzettende last van haar kuiten en haar schenen. Ze zegt dat het aan het rennen op gras ligt, want voorheen had ze daar nooit last van. Kan het door het gras komen of ligt het aan iets anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan, want met hardlopen op het gras moet je veel meer balanceren en corrigeren met je voet en de spieren er omheen. Als je dat niet gewend bent, kun je last krijgen van je kuiten, enkels en/of schenen.
Door dit vaker te oefenen verminderd het.

Vergelijk het met wandelen in de bergen tijdens je vakantie. De eerste paar dagen heb je extra last, omdat het een andere beweging is. Maar aan het einde van je vakantie ben je er aan gewend.

Als deze persoon er last van blijft houden, ook na meerdere trainingen nog, dan kan er misschien iets anders aan de hand zijn en is een bezoek aan de huisarts aan te raden.
Of in elk geval de schoenen laten nakijken of ze daar wel goed op staat.
Ritsuka