Wat kan ik aan afdwalende gedachten doen?

Wanneer ik bijvoorbeeld in de les zit op school en luister naar wat de docent te vertellen heeft, dwaak ik al gauw af met mijn gedachten. Hierdoor weet ik niet meer wat de docent verteld heeft. Dit gebeurt meerdere keren per les. Dit gebeurt onbewust, maar ik ondervind hier wel veel last van. Wat kan ik eraan doen om mijn gedachten bij de les te houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slaap je genoeg? Sommige mensen dromen letterlijk weg als ze niet goed of te weinig geslapen hebben..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meeschrijven. Ik schrijf per schooljaar een berg schriften vol, je maakt als het ware een mini encyclopedie voor jezelf.

Het beste antwoord

je kunt ondertussen tekeningetjes maken of, in overleg met de docent, muziek luisteren (met oortjes). Kennelijk vervelen je hersenen zich door te weinig informatie of input. Door te zorgen dat je niet verveeld raakt (een deel houdt zich bezig met de muziek of met het tekenen) kun je je aandacht bij de docent houden. Dit verzin ik niet zelf, het wordt vaak toegepast bij begaafde (grote of kleine) mensen. Ik doe het zelf soms ook.