Hoe de gedachte van slaapverlamming uit m'n hoofd zetten?

Hej,

Een paar maanden geleden had ik op het internet iets gelezen over slaapverlamming. Toen ik de verhalen hoorde dat je dromen werkelijkheid worden. Of dat er bijvoorbeeld iemand in je kamer is maar je er niets tegen kunt doen.. Van die verhalen werd ik echt bang.

M'n broers zeggen dat ze het al een paar keer hebben gehad en ze het heel eng vonden. Telkens als ik nu wil slapen en half in slaap lig probeer ik m'n armen te bewegen om te kijken of ik niet verlamd ben. Ik ben me er niet van bewust dat ik ooit al slaapverlamming heb gehad. Misschien heb ik het al gehad, maar deed ik (onbewust) gewoon m'n ogen weer toe en begon weer te slapen.

Maar gewoon de gedachte alleen al van s'nachts wakker te worden en jezelf niet te kunnen bewegen behalve je ogen schrikt mij af. Ik hoorde verhalen van mensen die zeiden dat er een demon in hun kamer zat maar ze er niets tegen kunnen doen.

Ik weet dat het allemaal niet echt is maar op het moment zelf weet je dat natuurlijk niet. Wat ik denk dat slaapverlamming is, is dat je hersenen denken dat je slaapt en zo je dromen verder blijven spelen. Maar de dromen gebeuren nu niet meer in je slaap. Maar de dromen komen naar de echte wereld. Een soort van mix tussen je droom en het echte. Wat dus veroorzaakt dat het lijkt dat er zich mensen/geluiden/... bevinden in je kamer..

Ik moet er steeds aan denken.. Hoe kan ik voorkomen dat ik hier ooit mee te maken krijg? Ik las dat vermoeidheid een rol hierin kan spelen, maar is dit bewezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hey,

Niet aan iets denken is het onmogelijk. denk maar is niet aan een blauwe aap....... daar heb je em al;)

gewoon goede gedachtes hebben als je gaat slapen helpt al denk ik. dan ben je weg met je gedachten en val je makkelijker in slaap.

Mocht het gebeuren laat het dan gebeuren. je bent in in een droom dus je kunt hem zelf aanpassen als je je er bewust van bent. niet panieken en ogen dicht houden.

Succes en slaap lekker ;)

Toegevoegd na 22 seconden:
- het
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hallo,

Wat ik zou zeggen wees niet bang.
Het is nog nooit/Waarschijnlijk nooit bij jou gebeurt waarom dan opeens wel?
En als het gebeurt zou ik het gewoon over me heen laten komen
Je kan het toch niet tegehouden dus ik zal gewoon proberen te slapen

Mvg kevin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slaap verlamming onstaat door het slapen van een bepaalde houding namelijk: op je rug liggen met je armen naast je. Doe dit dus niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is dit een fabel of echt bewezen?