Traanogen op de fiets

Door de wind heb ik áltijd als ik fiets traanogen. Is er een handige tip of manier om dit te voorkomen? Een bril is geen optie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een (zonne)bril opzetten, zal enorm schelen.
Daarnaast kun je voordat je op je fiets stapt wat Ogentroost druppelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Twee mogelijkheden:
1) met je ogen dicht fietsen, maar dat lijkt me niet raadzaam in het kader van de verkeersveiligheid
2) zwembrilletje of pilotenbril opzetten, hierdoor komt de wind niet meer in je ogen (zonnebril zou ook kunnen, maar dat wordt het zo donker op de fiets in deze donkere maanden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem dan een snorkel mee, valt het misschien minder op :)
Oke, andere tip: Je kunt bij fietswinkels ook zo'n wielrennersbril kopen, meestal krijg je daar drie paar glazen bij: zonnebrilglazen, oranje of gele glazen, doorzichtige glazen.
Dan zet je zo'n ding op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou maar niet buiten blijven wachten, dat kon je het wel eens heel koud krijgen.
Ten eerste werk ik morgenvroeg lekker vanuit huis, morgenmiddag ben ik vrij, maar dan gaat ik met 't ootootje...
Je hebt mooie sportbrillen op de markt, waarbij je verschillende kleuren glazen geleverd krijgt. De glazen zijn heel makkelijk te verwisselen. Afhankelijk van de weersgesteldheid en of het donker of licht is, kies je voor een bepaalde kleur glas. Super handig, je krijgt er een extra scherpe kijk mee op het verkeer en het ziet er nog eens hip uit ook.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Er zijn ook "mooie"windschermen in de handel, die je voor op de fiets kunt monteren. Meestal zie je ze in combinatie met een kinderzitje, maar ze zijn, en dat weet niet iedereen, ook los te krijgen. Er zijn veel verschillende motiefjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast een (zonne)bril.

Moet je zorgen dat je voortaan altijd met de wind mee fietst! succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat probleem herken ik heel goed.
Ik moest iedere dag een half uur fietsen naar het werk om dat in de trein te stappen. De treinreis van een half uur gebruikte ik om mij op te maken.
Het had geen zin om dat thuis al te doen, want door die traanogen liep het toch allemaal weer uit.

Heb je een allergie? Dat kun je laten testen. Bij mij helpen de medicijnen tegen de allergieen trouwens niet tegen traanogen.

Er zijn geen tips om het te voorkomen.
Is geen enkele bril een optie? Zelf had ik wel baat bij een grote zonnebril, die ik overigens ook in de winter gewoon op zet.
Het is vooral irritant, maar als het niet pijnlijk is, zou ik die tranen maar hun werk laten doen.... Het schijnt je ogen te zuiveren.