Hoe kan het dat pijn erger word als er zeurende kinderen in de buurt zijn?

Onze buurvrouw heeft een versleten rug,waar ze veel last van heeft,maar als er zeurende kinderen in de buurt zijn lijkt het,alsof ze hier meer last van heeft.Heeft ze dan meer last,of lijkt dat maar zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HELE GOEIE VRAAG +

Het beste antwoord

Ze heeft dan niet meer pijn, maar de pijn wordt heftiger ervaren omdat er meer prikkels bij komen, door de zeurende kinderen.

Zeurende kinderen wekken sowieso irritatie en ergernis op en als je dan pijn hebt, is het extra zwaar.

Pijn wordt bijvoorbeeld minder heftig ervaren wanneer je rustgevende muziek luistert en in de zon zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zeurende kinderen beïnvloeden je pijngrens dus... Jij geeft hier antwoord op je eerder gestelde vraag...

Ja, dat beïnvloed je sterk... "Zeurende kinderen" is noxisch somatosensorische informatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel te begrijpen, je brein is bezig met de pijn, en als er nog andere prikkels bij komen wordt het allemaal wat te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan makkelijk psygisch te maken hebben. Door al die herie kan men psygisch pijn hebben. Heeft met de hersenen te maken...
Heb ik ook wel eens. echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze zich ergert aan die zeurende kinderen, dan is dat een vorm van stress. De relatie tussen stress, en het verdragen van pijn lijkt vrij logisch, maar is toch heel complex. Wat voor de een niet geldt, geldt voor de ander wel.

En ja, als de buurvrouw dan meer last heeft, dan heeft de buurvrouw dus meer last.
Want de last die zij heeft van die pijn, is door een ander
niet te meten. Pijntolerantie is heel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij maakt je lijf endorfine aan als je blij bent en lacht enz. Dat zorgt voor een goed gevoel en dan voel je minder snel pijn. Als je negatieve energie om je heen hebt of ervaart, maak je dat niet aan en ben je eerder geneigt alles wat negatief is nog groter te maken (en dus ook de pijn die je hebt, beter te voelen).