ik verbrand meer caloriën dan dat ik eet, is dat oke voor het afvallen?

Ik eet gemiddeld 1000 caloriën op dag. Nu las ik dat je op 1 dag al meer dan dat verbrand. Is het oke als je wilt afvallen dat je meer verbrand dan dat je binnen krijgt?

Toegevoegd na 31 minuten:
De bestandjes zijn van een app waar je je lengte en gewicht miet invoeren, daarvan berekend hij de hoeveelheid caloriën die je op een dag nodig hebt en kun je een eet dagboek bijhouden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je eet veel te weinig! Dat is niet gezond op de lange termijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik mag maximaal 1700 op een dag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, hoe oud ben je, wat is je gewicht en je lengte?
Wat doe je aan sport en ben je studerende of wat is je beroep?
Van wie heb je gehoord dat je max 1700 kcal mag?
Dat is handige informatie om je een goed antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik word volgende maand 20 ik ben 1,57 lang en ben 60 kg. Ik heb geen school en geen werk ik ben voornamelijk thuis en loop op een dag wel wat heen en weer door het huis, lichtelijke huishoudelijke klusjes, blokkie om met de hond en drink veel water.
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je 1700 mag kun je beter rond de 1440-1500 gaan eten. Met 1000 kcal krijg je nooit al je benodigde voedingsstoffen binnen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Volgens deze calculator is je bmr 1370: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Hier mag je nooit onder gaan eten, dus dan klopt mijn eerdere voorstel van 1500 wel aardig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar heeft het dan wel zichtbaar effect?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het afvallen bedoel ik
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je 1700 nodig hebt op een dag, en je zit daar een klein beetje onder, dan val je ook af ja. Maar doordat je iets meer eet, kun je dingen binnekrijgen die je nodig hebt, aan vitamines enzo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ahaa, nou mijn vraag is wel beantwoord. Bedankt iedereen ;)

Antwoorden (2)

Dat is juist de bedoeling, haha!
Je valt af wanneer je meer kcal verbrandt dan binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je 1000 calorieën per dag eet ben je dus op een redelijk streng dieet. Hoeveel je op een dag verbrandt hangt af van je activiteiten. Maar normaal gesproken val je bij een voedingspatroon van 1000 calorieën af. Let op of je wel voldoende voedingsmiddelen (gevarieerd) eet.