ik eet veel maar word niet dikker, is dit slecht?

de laatste paar dagen ben ik mezelf nogal kwijtgeraakt in het voedsel. ik heb echt veel te veel gegeten. die ochtend daarna heb ik dan meestal diarree. het rare is dat ik niet aankom, ik merk zelfs dat ik dunner word. is dit gewoon het werk van de appelazijn of...?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
tinus1969
10 jaar geleden
Een paar dagen meer eten heeft weinig invloed op je gewicht. Maar verder snap ik het niet: je eet veel, je hebt diarree, je valt af (ook in kilo's?), en je schrijft iets over appelazijn?

Antwoorden (2)

'Veel eten' is een erg vage term, hoeveel is dit in porties en kcal? Dat zeg je er niet bij.
Stel dat jij 2000 kcal eten veel vind. Maar met je dagelijkse activiteiten verbrand je 2200 kcal, dan zal je juist afvallen.
Dat heeft niks te maken met appelazijn, dat doet niks voor afvallen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mar dat je veel diarree hebt is niet goed, houd het wel in de gaten.
Diarree kan komen als je iets hebt gegeten waar je lichaam niet zo goed tegen kan.

En dat je jezelf 'kwijtraakt' in het voedsel geeft eigenlijk ook aan dat je houding naar eten niet zo goed is, probeer te achterhalen waarom je dit doet.
Heb je last van stress, boosheid of verdriet? Eet je zoveel omdat je denkt 'morgen begin ik met mijn dieet'?

Toegevoegd na 4 minuten:
Gezien je vorige vraag over veel afvallen in kortte tijd vermoed ik dat je toch op een niet helemaal gezonde manier er mee beIg bent.
Maar zonder te weten WAT en HOEVEEL je precies op een dag eet, wat je op een dag doet aan activiteiten en wat jr lengte, leeftijd en gewicht is, kan deze vraag niet duidelijker beantwoord worden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kan veel gewicht verliezen als je diarree hebt. Ook kun je denken aan lintworm.