Rug pijn onderrug, bruine afscheiding, vaak plassen.. Wat kan het zijn?

Ik heb 5 dagen geleden opeens erg last gekregen van mijn blaas, ik moet sinds 5 dagen elk uur naar de wc omdat het steeds voelt alsof ik moet plassen, nu is de 2e dag de pijn naar m'n onderrug gegaan en helpen zelfs de sterke diclofenac en ibropruven niet.. Ik heb ook last van een beetje bruine afscheiding en pijn bij het plassen. Ik ben al 3 keer bij de huisarts geweest en die heeft mij getest op SOA's, blaasontsteking, urineweginfectie en nierstenen, overal kwam niks uit. Ik wil heel graag weten wat het wel is want de rugpijn is echt onverdragelijk

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze hebben ook bloed geprikt en dat was ook allemaal goed

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb afgelopen twee weken ook dezelfde klachten. Sinds gisteren ineens zwaar ongesteld geworden, dus mogelijk dat bij mij de hormonen van slag zijn geraakt. Ik ben overigens 4 maanden geleden gestopt met de Pil. Ik vermoed in mijn geval dat het hiermee te maken heeft. Ben jij misschien ook met de Pil gestopt?
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo vreemd! Ik slik de pil elke dag op bijna hetzelfde tijdstip en vergeet hem nooit. Jij kreeg de klachten dus zonder combinatie met de pil? Ik weet wel hoe het voelt om ongesteld te worden, maar deze rugpijn is echt onverdragelijk..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat je pil niet zwaar genoeg is voor je. De ongesteldheid met de pil is geen natuurlijke ongesteldheid, die is er om vrouwen toch het gevoel te geven dat ze vruchtbaar zijn, een stopweek hoeft ook niet. Het kan zijn dat je dus wel ongesteld moet worden, maar dit niet doorbreekt.

Antwoorden (2)

Bruine afscheiding is een teken van ongesteld worden en pijn aan je onderrug komt waarschijnlijk dan door de hormonen lijkt mij!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke! Maar ik slik wel gewoon elke dag de pil, en ik moet nog 9 pillen tot mijn menstruatie..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien werkt je pil niet meer goed?.,als ik jou was zou ik nog eens een afspraak maken met de dokter en misschien kun je dan overstappen op een andere pil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dankjewel! Ik ben nu wel bang dat ik zwanger kan zijn als mijn pil niet goed meer werkt.. Maar hoe komt het dan dat ik pijn in m'n blaas had en nu veel vaker moet plassen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien toch maar eens een zwangerschapstest doen denk ik dan. Denk aan condooms voordat je over gaat op een nieuwe pil en haal anders een zwangerschaptest
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ga ik zeker doen morgen! Maar verwacht niet dat ik zwanger ben aangezien ik de pil goed slik en 2 weken geleden nog ongesteld ben geweest. Dankjewel!
Oei, verschillende symptomen door elkaar. Blijf de dokter bezoeken maar vraag eens of je alle medicatie vijf dagen mag stoppen zodat bijwerkingen uitgeschakeld worden en je kunt focussen op de kern van je probleem.

Als het ontstekingen zijn, zullen deze langzaam terugkomen. Als het zuivere rugpijn is, zou deze met niet te veel rust en met zachte oefeningen en blijven bewegen moeten verminderen tot zelfs overgaan.

Pas dan kun je kijken of je nog steeds veel moet plassen (gezien de bloedtest, is je suikerspiegel wellicht normaal, maar was je heel zeker nuchter voor je bloedtest?) en bekijk je het probleem van je rugpijn even los daarvan.

Dan moet je voelen of het wel je lage rugspieren/pezen zijn die pijn doen, dan het wel eerder een geknelde zenuw zou kunnen zijn. Heb je ook slapende vingers of andere slapende lichaamsdelen, moet je ook denken aan een knelling van een rugzenuw.

Wat betreft de druk op je blaas, heeft dat meestal met een stoornis in je voedselopname versus verwerking te maken. Tenzij je ergens een stomp zou gekregen hebben die tot interne diepere kneuzingen leidde.

Eerst op zoek gaan naar de pijn zonder medicatie, dan goede diagnose, dan pas behandelen.

Uiteindelijk geldt altijd hetzelfde: In de meeste gevallen geneest ons lichaam zichzelf (een dokter is eigenlijk geen genees-heer of dame op dat vlak, maar eerder een begeleider), ofwel ga je eraan dood (dat laatste is zeldzaam).

De medische wetenschap staat al ver in de 'beenhouwerij' en chirurgie, maar op ander vlak zijn we nog lang niet zo ver als we zouden willen... (nederigheid is altijd belangrijk daarom). Verwacht dus niet dat uw dokter een tovenaar is (al toveren dokters en apothekers toch wel met de tijd en verkorten ze de hersteltijd soms op korte termijn, maar kan dit op langere termijn soms uw hersteltijd doen vertragen door aantasting van uw totale weerstand bij overname van de lichaamsfuncties met faciliterende medicatie: uw lichaam wordt geholpen, soms doen we het echter beter 'zelf').
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt! Ik heb gister geen medicijnen meer geslikt omdat ik er zo klaar mee was dat de pijn bleef komen. Vandaag weer naar de huisarts geweest en hij heeft gevoelt op een aantal plekken, de pijn loopt van net boven mijn bilnaad tot onderaan mijn bil. Hij zei dat het spit moet zijn. Nu diclofenac van 50 mg ipv 12,5 mg. en krijg fysiotherapie. Mocht ik dan nog pijn krijgen moet ik weer terug voor de klachten