Hoeveel nicotine kan je dagelijks van een shisha-pen binnen krijgen?

Is er een bepaalde hoeveelheid nicotine dat een lichaam van een 16 jarige aankan, of wanneer het schadelijk is? en hoeveel nicotine krijg je binnen van een shisha-pen (per trek of per pen)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Dat hangt er geheel van af of er nicotine in die pen zit, en hoeveel hijsjes te per dag daar dan van neemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is sommige cartridges zit nicotine in Niksert,maar je kunt ze ook zonder nicotine kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste bevatten geen nicotine, en ik ben van mening dat je die met nicotine pas vanaf 18 jaar kan krijgen, maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via internet kun je dit met gemak bestellen,ook met nicotine erin.

Antwoorden (2)

In een shisha-pen zit geen nicotine!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er aan wat je met een shisha-pen bedoelt. Als je hiermee de "echte" shisha-pennen bedoelt, dan zit er geen nicotine in. Als je kijkt in de hoek van elektrische sigaretten, dan heb je opeens heel veel verschillende mogelijkheden. Je kan je eigen vloeistoffen samenstellen op basis van nicotine en smaakstoffen, je kan ook een wegwerp e-smoker kopen. Die wegwerp e-smokers verschillen vaak ook in nicotinegehalte, net als bij normale sigaretten. Degene die ik zag liggen in de winkel hadden voor zover ik weet ongeveer een nicotinegehalte dat gelijk staat aan 3 pakjes sigaretten. Als je een gemiddeld pakje sigaretten neemt zit daar per sigaret 0,8mg nicotine in en 19/20 sigaretten, een simpele rekensom maakt dan dat er 0,8x70 = 56mg nicotine in zit.

Ik weet niet precies hoeveel pufjes je uit zo'n geval haalt, maar dat staat er meestal wel op. Dan deel je het totaal gewoon door het aantal pufjes uit de e-sigaret.