Kunnen ontstekingsklachten in het thorax ´gebied ´stress gerelateerd zijn ( is een aantal dagen rust het beste medicijn )?

Deze pijnklachten zitten in arm,schouder,borstkas.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja dat kan zeker stress gerelateerd zijn.

Rust is natuurlijk 1 ding. Maar geeft nog niet de oplossing. Het is alleen nog maar symptoom bestrijding. Op het moment dat je na de rustperiode verder gaat, wil je verder gaan op de voor jouw bekende wijze.

Maar jouw bekende wijze is nu juist welke verkeerd is. Wat je gedaan hebt is hetgeen wat nu niet goed is voor je lichaam.

Daar kom je vanzelf achter als je na de rustperiode weer verder gaat. Het komt uiteindelijk weer terug. Maar ook dat hoort erbij en is een leerproces.

Je zult namelijk moeten zoeken naar datgeen wat je opslaat in dit gebied. Welke emoties, welke handelingen. En waarom hoopt het zich daar op.
Hele moeilijke vragen die een hele lange periode vergen om te beantwoorden. Maar als je de kern kan aanpakken, is dit op de lange duur beter voor je.

Helaas heeft niet iedereen het geduld. Dus jakkeren ze maar voort op de voor hun bekende wijze. Niet willen veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik herken het wel als stress en 't zal zeker verminderen bij rust, alleen je moet 't probleem oplossen. En dus naar de huisarts. Deze kan je onderzoeken. Wij hier kunnen niet weten of er meer aan de hand is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan inderdaad. Door langdurig stress gaat het lichaam zich aanspannen en met name rondom nek en schouders.

Rust is dringend nodig. Met wat hulp van een fysiotherapeut of osteopaat kunnen de klachten verminderen. Vermijdt zoveel mogelijk stress.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Problemen op geestelijk gebied (waaronder stress), kunnen zich wreken in lichamelijk klachten. Ying en Yang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat we voelen kan stress gerelateerd zijn.

Het beste medicijn is voor iedereen anders.

Voor de zekerheid eerst naar de huisarts (al ben ikzelf iemand die niet meteen naar de huisarts rent).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We weten allemaal wat stress kan doen. Je kan rust nemen maar hoelang? Ga even langs de dokter. Het lijkt mij dat er misschien meer aan de hand is.
Laat je het even weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen is goed, controle is beter. Laat checken bij huisarts. Specifiek oa geen opgezette lymfeklieren in hals en sleutelbeengebied. Ontstekingen in de thorax ontstaan niet zomaar door stress. Veelal zijn bacterieën en schimmels de oorzaak.