Als iemand 73 is geworden en z'n rijbewijs moet verlend worden, moet deze persoon dan een doktersverklaring hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat denk ik niet. Vanaf 1-1-2014 is voor 75+ een medische keuring verplicht. Dit is goed nieuws voor 70-plussers, want zij zijn verlost van de verplichte keuring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Nog niet. Wie tussen 70 en 75 een rijbewijs aanvraagt, krijgt een rijbewijs dat 5 jaar geldig is. Vanaf 75 jaar is de keuring verplicht. Na goedkeuring wordt steeds voor 5 jaar een rijbewijs gegeven.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.