Is l'oréal paris men expert slecht voor je?

Ik heb pas geleden van iemand een nieuwe gezichtcreme gekregen, Hydra Energetic van het merk L'oréal. Er zitten best veel ingrediënten in, en op het internet las ik dat bepaalde ingrediënten niet goed voor je zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld zorgen voor huiduitslag etc.
Klopt dit? Ik heb het op deze site gevonden http://jessevandervelde.com/gezichtscreme-gevaarlijke-stoffen-die-je-moet-herkennen/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op alle stoffen kan je een allergische reactie krijgen. Deze cremes zijn uitvoerig getest. Dus zijn veilig. Je moet het gewoon proberen.

Het beste antwoord

Nee, deze dagcreme is niet slecht voor je. Hij is uitgebreid getest en onderzocht en heeft meer voor- dan nadelen. Als je niet tegen bepaalde stoffen kunt, of niet wilt gebruiken dan zijn er ook natuurlijke dagcremes op de markt. Een dagcreme beschermd de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Het is niet goed om een foundation aan te brengen zonder dagcrème eronder, omdat je gezicht voeding nodig heeft en die voeding neemt het op uit je dagcrème. Als je geen dagcrème aanbrengt maar enkel foundation dan gaat je gezicht je foundation als het ware opzuigen om daaruit zijn voedingsstoffen te halen maar daar dient foundation niet voor dus gaan je poriën verstoppen met mee-eters en huidonzuiverheden tot gevolg.
Ook bevatten de meeste dagcremes een UV factor, wat beschermd tegen de zon.

Invloeden van buitenaf zoals schadelijke stoffen, temperatuurverschillen, verwarming en airco zorgen ervoor dat de huid sneller veroudert. Dagcrème vormt een barrière tegen deze schadelijke invloeden en gaat zo huidveroudering tegen.

Mensen met een droge huid krijgen veel sneller rimpels dan mensen met een vette huid. Toch is het ook voor diegenen met een vette huid belangrijk om de huid goed te hydrateren. Een dagcrème houdt het vocht in de huid en gaat zo huidveroudering tegen.

Het is belangrijk om een dagcrème te kiezen die bij je huid past. Er zijn dagcrèmes voor een droge, vette en normale huid. Hydraterende dagcremes zijn voor iedereen geschikt.

Laat je niet gek maken door dit soort artikelen, als een dagcreme slecht zou zijn voor de gezondheid, dan mocht het niet verkocht worden, geen reclame ervoor gemaakt worden, of moest er op zijn minst een waarschuwing op de verpakking staan.