Hoe krijg je een strakker lichaam?

Ik heb veel informatie gezocht maar ik kan nergens duidelijke informatie krijgen omdat het overal anders staat. Ik ben 16 jaar en ben gewoon slank. Ik wil ook niet afvallen of ook niet dikker worden maar een strakker lichaam en zoek vooral thuis-oefeningen om mijn kuiten te trainen zodat ze slanker worden en goede thuis-oefeningen voor mijn billen (Om je kont te liften, ik heb namelijk een hele hangende kont, waardoor het lijkt alsof hij heel lang is en ik heb dus in een broek een hele rare kont en ik voel me er echt kut bij vooral omdat ik nog zo jong ben). Kan iemand mij daarbij helpen?

En als ik dus oefeningen wil doen voor mijn kont, dan verbrand ik vet, maar dan wordt die toch juist kleiner in plaats van ronder, steviger en groter? Want ik wil geen kleinere kont krijgen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je kijkt naar de billen van schaatsers en fietsers, die mooi rond zijn dan lijkt me dat je dat soort oefeningen moet doen. Trouwens hardlopers hebben ook mooie billen, dus je kand denk ik gewoon beginnen met elke dat te lopen en hardlopen. In elk geval je spieren trainen, dan worden die stevig en lijkt je lichaaam vanzelf al strakker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hardlopen, fietsen, squaten, lunges, met de bal van je voet op een hogere drempel gaan staan en jezelf met je tenen omhoog duwen.
Skeeleren is vooral lekker met dit weer.
Spier weegt zwaarder dan vet en als jij aan het trainen bent groeien je spieren en verminderd je vetproductie. Dus je kont word strakker en steviger maar niet perse kleiner

Antwoorden (2)

Krachttraining, goede voeding en je vetpercentage verlagen. Dat helpt allemaal voor een strakker lichaam.
Oefeningen thuis doen kan wel, maar voor je billen te trainen kun je beter met gewichten bezig, dingen als barbell squats en deadlifts zijn heel goed voor je kuiten en billen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als ik dus vet verbrand bij mijn billen wordt hij dan toch juist kleiner of niet?
Ritsuka
10 jaar geleden
Als jij krachttraining doet bij je benen en billen, en goed erbij eet (voldoende eiwitten etc) dan ga je spiermassa opbouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik eet nou niet bepaald veel..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ vet eruit spier erin.
http://www.bilspier.nl/bilspier-oefeningen/
dit zijn beginners oefeningen, je kan al snel (meteen al) de oefeningen in het antwoord gaan doen.
Als je nog nooit getraind heb kan je ze ook eerst zonder gewichten doen, als het makkelijk gaat dat heb je er gewichten bij nodig.
dit is ook een goeie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lunge
Zorgt wel dat je ze goed doet, dus plaatjes of een filmpje zoeken als je het thuis zonder begeleiding van een sportschool gaat doen.
regel 1: rug recht
Ritsuka
10 jaar geleden
Dan kan het goed zijn dat je meer moet gaan eten, anders kun je geen spieren opbouwen. Hier kun je berekenen wat je nodig hebt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet hoeveel ik nodig heb, maar ik kom er gewoon niet aan tenzij ik snoep eet maar dat is nou ook niet het gezondste
Ritsuka
10 jaar geleden
Ok, wat eet je nu op een dag dan?
Probeer eens wat vaker een boterham met pindakaas te nemen, smeer wat meer boter op je brood, drink volle melk en yoghurt, eet meer noten. Zo krijg je je kcal wel wat omhoog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
boter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boter_%28zuivel%29
dus geen rotzooi smeerseltjes..
(zelfs als je zou willen afvallen) Het wordt weer lekker weer.. het is al de zoveelste keer dat ik deze link erin gooi:
http://www.slank-en-sterk.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik eet niet veel brood, ik eet 2 of 3 boterhammen omdat ik het gewoon echt niet lekker vind. Tosti's dan weer wel. Verder wil ik absoluut niet afvallen maar gewoon mooier lichaam krijgen zonder dat iets afvalt
Ritsuka
10 jaar geleden
Zoiets als deze dame wil je denk ik: http://www.nickholtfitness.com/wp-content/uploads/2013/08/Weight-gain-muscle-201x300.jpeg
Die is gaan trainen voor meer spiermassa, en is op de rechterfoto iets van 4 kg zwaarder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaa zoiets wil ik graag
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat heb ik je al gezegd, je moet genoeg eten, voldoende eiwitten voor spieropbouw, en dingen als krachttraining gaan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
okee heel erg bedankt
ga met je tenen op de trap staan, dan op je tenen staan en weer laten zakken, dan weer op je tenen staan en weer laten zakken. heel goed voor je kuiten ;) squatten werkt ook goed, probeer de 30-day-challenge. kun je via google zo vinden. elke dag een aantal oefeningen en het is zo geregeld;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
maar met kuiten trainen worden ze niet dunner
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja niet dunner misschien, maar wel strakker iig. verder zou ik weinig oefenningen specifiek voor je kuiten weten ;)