Is een pasgeboren baby van mensen met donkere huidkleur de eerste uren blank?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
46K

Het beste antwoord

Echt blank is het niet te noemen, maar wel een stuk lichter inderdaad. Na een paar uurtjes kleurt het bij. Maar dat is met blanke baby's niet anders hoor. In het begin zijn ze nogal blauwig en gedurende de eerste uren krijgen ze een mooie roze kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, dat is zeker zo. Kan zelfs zo blank zijn dat je zou kunnen twijfelen of het wel de juiste baby is hahaha. Vaak kan je wel aan de nagelriemen een beetje zien hoe donker het kindje gaat worden en ook is er vaak rond het stuitje een donkere vlek die al iets aan kan duiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon is half Surinaams. Hij was echt niet blank toen hij geboren werd. Je zag gelijk een donkere huidskleur. Het is niet de definitieve huidskleur die kleurt later bij, eigenlijk net als bij blanke baby's. Ze komen er toch ietwat verfrommeld en verkleurd uit. Maar blank? Zeker niet.

Ik heb ook nog nooit een totaal blanke baby geboren zien worden bij 2 mensen die donker zijn. En heb er al heel wat gezien vlak na de geboorte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur van de huid kan bij baby's variëren tussen mooi bruin, roze en geel. Baby’s van donkere ouders zullen vanaf de geboorte donkerder zijn dan blanke baby's, maar nog niet zo donker als ze zullen zijn in de toekomst. Blanke baby's hebben over het algemeen een roze huidskleur bij de geboorte.