Doktersbezoek voor sportblessure, gaat dat van mijn eigen risico?

Ik heb een hardloopblessure en weet eigenlijk wel wat ik heb. Hier staat 6-8 weken rust voor maar misschien kan een dokter dit bevestigen. Ik heb echter geen zin in een rekening hiervoor.
Jammer dat het tegenwoordig zo moet in ons land.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Negen procent van de Nederlanders denkt dat de huisarts onder het eigen risico valt.
Jij bent dus niet de enige…
De huisarts valt onder meer niet onder het eigen risico omdat een aandoening, waarvoor iemand niet naar de huisarts wil gaan, op termijn kan verergeren, waardoor de zorgkosten zullen stijgen.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Buiten dat, een consult kost iets van 15,- geloof ik (verbeter me gerust), dus tja, wat zou het je waard zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk heel wat meer janlast maar goed dat is totaal niet van belang.
SimonV
10 jaar geleden
Als je niet verzekerd bent, betaal je minstens € 25,- per consult.
De huisarts ontvangt in 2014 van de verzekering overigens zo'n € 9,- per consult.