Wat kan je doen tegen een "Kalknagel", zonder daar mee naar de dokter te gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Volgens som.

Je hebt de volgende mogelijkheden:

1. Tinctuur op doen. Wat beter werkt is als je ook naar de pedicure gaat en een deel van de bovenste laag laat wegfresen. Dan trekt de tinctuur er goed in.

2. Medcijnen. Die zijn alleen op doktersrecept verkrijgbaar en moeten gedurende een hele lange tijd (> 3 maanden) geslikt worden. Ik heb zelf Lamisil gebruikt.

Bij mij heeft dit laatste ontzettend goed geholpen. Ik heb al meer dan 3 jaar geen last meer van kalknagels en ook niet meer van stinkende zweetvoeten.

De medicijnen hebben mogelijk bijwerkingen en de meeste artsen zijn niet enthousiast om deze te verstrekken. Ik heb dit in overleg op een gegeven moment wel besloten te doen.

Meestal wordt eerst geprobeerd de schimmel weg te krijgen met tinctuur of zalven op basis van micozanol (bijv. Daktarin) of terbinafine (bijv. Lamisil zalf). Er is tegenwoordig ook een stick (Lamisil Once).

De zalven en stick zijn bij de drogist verkrijgbaar, zonder doktersrecept. Alleen voor de medicijnen moet je naar de dokter.

Als je nog geen anti schimmelmiddels hebt geprobeerd, zo ik het eerst met tinctuur proberen, in combinatie met een bezoek aan een pedicure.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Elke dag Teatree olie erop doen, tot het weg is...

Toegevoegd na 38 seconden:
Teatree doodt de schimmel en dus geneest de nagel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het middel 'Nailner' werkt goed tegen kalknagels.

'Een Kalknagel is het meest voorkomende probleem van de nagels. Als een kalknagel niet behandeld wordt kan je nagel er gedeeltelijk of zelfs geheel afbrokken wat erg pijnlijk is. Omdat de behandeling eigelijk erg gemakkelijk is hebben we hierover op Gezondheidsplein een special gemaakt. Hier lees je alles over de behandeling, maar ook over hoe je een kalknagel kunt voorkomen. '

'Nailner repair'
Deze handige stift bestrijdt kalknagels effectief. Nailner Repair bevat plantenextracten van onder meer de Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie en is klinisch getest. Omdat Nailner Repair werkt via een uniek transportsysteem, dringen de natuurlijke oliën in de nagel waar ze direct de schimmelinfectie bestrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kalknagels: 2 keer per dag een klein beetje groene zeep onder de nagel doen.

Last van Kalknagels; gewoon een badje met zout water 3x per dag en je krijgt na een paar maanden een nieuwe nagel.

Neem witte wijnazijn uit je keuken en doe wat op een watje. Smeer het op de nagel, sochtends en savonds.

Wrijf de knoflook sap 2 maal daags op de nagel. Maar! ik wilde het anders doen dit moet je doen: Rasp een teentje knoflook en leg dat op de nagel neer. Ga dan met (schilders)tape over de nagel. Wikkel hem zo dat de knoflook goed tegen de nagel aan zit. Doe dit en je zal na een week al resultaat zien.
- Gewoongezond

Dagelijks insmeren met een dikke laag Sudo créme en een gaasje erover. Sudo creme zit in een grijze plastic pot en staat bij de baby artikelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke dag een druppeltje tea tree olie in de hoekjes