Ik slap heel slecht, hoe kan ik mijzelf makkelijk in slaap brengen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook eerst kunnen kijken bij de al gestelde vragen over dit onderwerp. Deze vraag komt zo 5 keer per week langs en begint echt verveldend te worden.
Ook de schuld van de moderators, dat zij dit steeds weer toelaten.

Het beste antwoord

Ik kan nog wel een paar tips bedenken:
Zorg dat je warm genoeg bent. neem desnoods een extra dekentje…

Neem voor het slapen gaan een glas warme melk met honing.

zeg tegen jezelf dat je mag gaan slapen…

Ga in bed liggen en ga met aandacht je lichaam langs: Begin bij je tenen, je voeten, kuiten etc. Ontspan de ledematen bewust en maak ze zwaar…

Doe je ogen dicht en denk aan een zwart vlak. Maak dat zwart in gedachten steeds groter, en groter en groter…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

melatonine is het proberen waard

http://www.melatonine.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel waar , ik gebruik het al jaren maar de dosering van 0,1 Mg moet je wel x20 nemen voor een beetje goed effect. Doorom zitten er ook zoveel pilletjes in zo'n doosje. Via de huisarts kun je tabletten met hogere dosis krijgen.
In Amerika is melatonine standaard 2,5 Mg per tablet. +
doe een theelepeltje honing in de melk en doe hem in de magnetron voor ongeveer 1minuut... drinken... en slapen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helpt dat bij jou ondertussen ook?
Ik heb daar ook een tijdje last van gehad en ben er vanaf gekomen door ontspanningsoefeningen te doen voor het slapen. Twee uur voor het slapen gaan een warme douche nemen werkt ook goed.
Voor ontspanningsoefeningen zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jezelf lekker verwennen :D eerst een lekker warm bad ofzo..
ook geen prik drinken voordat je gaat slapen :D,,
en ook geen computer en tv het liefste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer the Ultimate Nap-cd van Jeffrey Thompson... Of een andere uit de serie... Dan wordt je geholpen om in te slapen met brainwave-muziek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb van iemand een verhaaltje gekregen om te ontspannen, om al je vervelende gedachten opzij te zetten.
dat hielp bij mij heel erg goed en als ik niet in slaap kan komen, zeg ik dat verhaaltje in mijn hoofd en slaap ik heel snel. deze link kan misschien ook wel helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is een lavendel slaap zacht badspul van switzal.
als ik mijn zoontje in bad doe word ik zelf al heel moe van die geur.
mischien helpt het als jij een halfuurtje voordat je naar bed gaat even gaat douchen met een lavendel geurtje.
14 jaar geleden
Neem een glaasje rode wijn voor het slapen gaan. Het ontspant en is nog gezond ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grootmoeders tips om beter te slapen
Zo is er een aantal huis-, tuin- en keukentips tegen slapeloosheid:

* Neem bijvoorbeeld een beker warme melk voordat je naar bed gaat. Warme melk bevat namelijk het aminozuur tryptofaan dat mede zorgt voor de productie van serotonine. En serotonine is weer onderdeel van het slaap-waak ritme regulerende hormoon melatonine.

* Kies voor een uitgebreide lunch en juist voor een lichte avondmaaltijd (op zijn laatst 3 uur voor het slapengaan).

* Bezoek een sauna of boek een massage, dat zorgt voor de nodige ontspanning.

* Zorg voor een vast patroon voor het slapengaan. Zo wennen je lichaam en geest langzaam aan een vaste voorbereiding op het slapen gaan.

* Neem ’s avonds altijd een warm bad of een warme douche.

* Ga aan het einde van de middag of direct na werktijd een half uur energiek sporten, een wandeling maken of lekker bezig in huis of tuin. Hierbij kunnen de gedachten even op ‘nul’, vermindert stress en wordt je alvast een beetje moe.

* Vermijden tv kijken en computeren - uitzondering is chatten @ proud en G.V. natuurlijk - in de avonduren.

* Doe wat ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan, wanneer je al in bed ligt. Span bijvoorbeeld 10 seconden je hele lichaam aan, laat daarna weer los en herhaal meerdere malen. Of neem een kleur in gedachten en maak die in je hoofd donkerder bij inademen en lichter bij uitademen.

* Zorg dat je slaapkamer donker en niet te warm is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien een slaappil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij helpt 'goede nachtrust' thee van het merk Zonnatura. Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb al veel goede antwoorden gelezen. Toevoeging hierop: valeriaan tabletjes. Daar wordt je rustig en ontspannen van. Zeker in combinatie met het eerder genoemde melatonne werkt kan dit heel goed werken.

En zorg dat het donker is in je slaapkamer. Uit dus, die eventuele nachtlampjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je radio( oordopjes) op een praatprogramma zetten en dit proberen te volgen.
Het zet je gedachten stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlak voor het slapen even goed masturberen, wedden dat je slaapt als een roos!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
S,morgens om 6 uur opstaan, en overdag niet gaan
slapen.
Helpt heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga via je buik ademen.

Als je dit niet kent;

Leg je hand op je buik en druk met het inademen zachtjes je hand om hoog, na een tijdje heb je die hand niet meer nodig en gaat het gemakkelijk.

Onspan je en adem heel rustig en niet te diep!

Doordat je met de ademhaling bezig bent, ademmeditatie, kun je heel moeilijk nadenken en val je sneller in slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik je de pil of ander hormoon ik herken dit namelijk ben er nu vanaf ik gebruik niks meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer elke avond op dezelfde tijd naar bed te gaan.
En s,morgens steeds op dezelfde tijd op te staan.
Op een gegeven moment stelt je lichaam zich daarop in.
Zet de computer een uur voordat je naar bed gaat uit,en hang liever nog even voor de tv als achter de pc.
Dit ontspant namelijk beter,want achter de pc moet je jezelf meer concentreren.
Een kop warme melk met honing,of een kop thee met honing,wat je graag lust.
Op den duur gaat dit werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel ouderwets, maar wel effectief en op de lange termijn het gezondst : probeer regelmaat aan te brengen in je slaappatroon, liefst voorzien van een ritueel dat niet te veel inspanning kost.

Dat betekent : ga elke avond om grofweg dezelfde tijd naar bed, dim het licht in je slaapkamer en ga lezen. Een uur, twee uur, drie uur, maakt niet uit, als je ligt rust je ook uit, en je kunt jezelf niet dwíngen om in slaap te vallen. Het helpt als je 's avonds geen koffie meer drinkt en geen alcohol, en wellicht een ander drankje waar je wel wat slaperig van wordt. Melk schijnt goed te zijn.

Op den duur - en dat hoeft beslist geen jaren te zijn - zul je merken dat je steeds minder lang ligt te lezen en steeds sneller je ogen voelt dichtvallen. Het werkte bij mij zelfs ZO goed, dat als ik 's ochtends op bed ga liggen lezen met de gordijnen dicht, ik binnen vijf minuten slaap, al ben ik totaal niet moe. Da's dan wel weer een nadeel - uren in bed lezen is er gewoon niet meer bij. Maar voor een gezonde slaap moet je wat over hebben, nietwaar ?

Hulpmiddelen en zeker medicijnen zijn altijd maar tijdelijk echt werkzaam, en helpen niet een ongezond slaappatroon om te buigen. Slapen is belangrijk, dus geniet er van en neem er de tijd voor. Maar maak je niet druk als je niet elke nacht aan de 8 uur komt : sommige mensen hebben aan vijf, zes uur genoeg, en met het ouder worden zelfs nog minder. Zolang je overdag niet doodmoe bent, is er niks aan de hand en heb je geen slaapprobleem. Hooguit een probleem hoe je al die extra vrij tijd moet vullen. (Ik benijd ze wel, die kortslapers, met mijn behoefte aan 9 (!) uur per dag....)