Half jaar van te voren afspraak maken in het ziekenhuis en dan niet anders kunnen dan 8:30 kan dit?

Hallo ik heb een dochter van 14 die moet elke drie maanden onder de MRI nu hebben we voor over drie en zes maanden een afspraak om 8:30 terwijl we de laatste keer hebben aangegeven dat we liever niet eerder willen dan 10 uur vanwege de reistijden nu betwijfel ik zeer of er na een halfjaar alleen een afspraak beschikbaar is om 8:30 en dat het zelfde over om die afspraak over drie maanden kan dit terwijl er ook afspraken een week van te voren kunnen worden gemaakt om 2 uur s' middags.
Ps. De MRI hoort onder de afdeling radiologie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zeggen ze daar bij de afdeling over dan? Ik ga er vanuit dat ze wel een andere tijd kunnen inplannen wanneer het niet anders kan. Hooguit kan het zijn dat je dan wat langer moet wachten op een afspraak, maar ik neem aan dat er bij onderzoeken die echt met regelmatige tussenpozen moeten worden uitgevoerd wel wat flexibiliteit mogelijk is. Iemand met een zere knie die niet meer goed mee kan komen met het zaterdagvoetbal moet dan - hoe vervelend dat ook kan zijn - maar twee weken langer wachten. Bepaalde tijden houden ze trouwens bewust vrij voor de afspraken die op meer korte termijn gemaakt moeten worden, voor onder meer spoedgevallen en de klinische patiënten. Wat dat betreft is het dus mogelijk dat een afspraak voor over drie maanden alleen op bepaalde tijden kan, terwijl een andere afspraak in hetzelfde ziekenhuis op veel kortere termijn ingepland kan worden.

Antwoorden (1)

Dat is heel goed mogelijk, dat dat alleen om die tijd kan. Er moet altijd ruimte voor spoedgevallen overblijven en moeten voldoende radiologen aanwezig zijn. Ook zijn er ziekenhuizen die weinig MRI apparaten ter beschikking hebben. Waar ook rekening mee wordt gehouden is de reistijd die de patient nodig heeft om ter plaatse te komen, zeker in de gespecialiseerde ziekenhuizen, komen patienten van heinde en ver. Als jij hiervoor een half uur moet rijden en rekening moet houden met de file, dan woon je dichtbij voor de planning. En word je dus vroeg ingeplant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik woon zo'n anderhalf uur ervandaan en het is het radboud ziekenhuis dus meer dan genoeg MRI ik heb ook wel eens gehad dat ik het vergeten was en dat het wel kon later terwijl het nog geen maand van te voren was
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is inderdaad wel een groot ziekenhuis, met meerdere MRI's en radiologen. Vraag het gewoon waarom, ik moet ieder half jaar naar het UMC, nu woon ik daar dicht bij en ben om 8 uur aan de beurt, dat kan niet later omdat ze rekening houden met mensen die verder weg wonen. Nu ik dat weet heb ik daar begrip voor. Anderhalf uur is wel een lange afstand lijkt mij. Door het te vragen weet ik nu waarom, dus dat is de tip die ik je kan geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je anderhalf uur moet rijden naar Nijmegen zijn er genoeg andere (academische) ziekenhuizen dichterbij toch? Probeer of de MRI dichter bij huis gemaakt kan worden en de resultaten naar de behandelend arts in Nijmegen gestuurd kunnen worden. Dat gebeurt zo vaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gebeurd zeker, maar niet iedere arts werkt hieraan mee. Maar het is inderdaad het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat ze beginnen in te plannen om half 9 en geen gaten willen maken. Dat zou de reden zijn dat als je korter van tevoren belt voor een afspraak je wel later op de dag kan. Bel ze gewoon nog eens op, leg de situatie uit, vertel dat je buiten de spits wil rijden en of er iets mogelijk is.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als zij niet later kunnen plannen, kan jij niet eerder komen. Zij weten nu dus al dat de agenda vol staat, dan staat die van jou dus ook vol. Allemaal afspraken om 8:30, dat is jammer. Je kan helaas niet eerder dan 10:00. Belachelijk. Ik geloof er geen zak van. Ik denk dat het klopt wat Pelle zegt.