Ik heb kleine rode brandende plekjes nadat ik in het gras heb gelegen, wat kan dit zijn?

Vanmiddag ging ik even in het gras liggen, vlak bij een sloot, uitzicht over het akkersland. Nadat ik opstond merkte ik een branderig gevoel op mn ellebogen (waar ik op leunde) en op mijn kuiten (die ook in aanraking met het de grond kwamen).

Ik kreeg eerst wat grotere bulten (alsof ik door een horzel was gestoken) en nu zijn het alleen nog maar kleine rode plekjes die soort van branden, niet heel pijnlijk, maar wel beetje storend. Het jeukt verder niet.

Het was niet enkel groen gras, maar met veel soorten plantjes en wat stro erdoor heen. Brandnetels waren er niet, dat weet ik zeker. En voor zover ik weet ben ik nergens allergies voor.

Ik maak me geen zorgen verder, maar ik ben vooral nieuwschierig wat het zou kunnen zijn. Wat voor soort planten of diertjes leven verder in het gras die dit kunnen veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Misschien oogstmijt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik gok op het stro, stro kan zeker een jeukend en branderig gevoel geven namelijk. De rode plekjes is gewoon een mini beschadiging van de huid door het "scherpe" stro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou goed kunnen dat je door rode mieren gebeten bent ;) Verder niets ernstigs maar wel irritant.
Gras allergie. Voornamelijk de pollen ervan

Kunnen jeuk en irritatie geven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik zelf ook , kwamen die bultjes snel?
Bultjes gaan naar een dagje meestal weg. Anders doosje allergie pilletjes kopen bij drogist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik wel hoef maar even in het gras te liggen krijg al bultjes.
Dus. Wat is het dan het gras zelf de allergie boosdoener