Ja, maar het zal dan meer zijn dat één van je vitale organen versleten zijn.
Het hart stopt, de longen werken niet meer.
Kwestie van te veel gebruikt. Komt in feite door de ouderdom, maar zal een andere directe oorzaak hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ja dat kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang alles in je lichaam niet te erg versleten is, zul je niet dood gaan omdat je heel erg oud bent. Het zijn je organen en andere zaken die langzaam slijten naarmate je ouder wordt. Op een gegeven moment kunnen ze hierdoor niet meer functioneren en ga je dus dood omdat je organen en dergelijke niet meer werken.

Vroeger werd er met "oud" dan ook een hele andere leeftijd bedoelt dan nu. Zolang de medische wereld allerlei oplossingen bedenkt voor het repareren van je lichaam bij ouderdom, zullen mensen steeds ouder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je sterft altijd aan een hartstilstand, wat voor leeftijd je ook hebt bereikt.

Toegevoegd na 9 minuten:
De oorzaak kan van alles zijn, ook ouderdom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dit voorbeeld als een typisch sterven aan ouderdom:
mijn Beppe zou deze maand 101 worden, maar is een paar weken terug binnen 10 uur overleden aan infecties en koorts. Daarvoor was ze altijd gezond, zowel geestelijk als fysiek.

Misschien is het ook een kwestie van taalgebruik hoor, en moeten we zeggen 'sterven uit ouderdom'. Want ouderdom is nou niet bepaald een ziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het lichaam versleten is, en het niet meer wil wat jij wilt is het einde nabij.
Een moeilijkheid voor veel ouderen om een harmonie te vinden in het aftakelen van het lichaam, en de jong blijvende geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan ouderdom zelf sterf je niet.
Het is het gevolg van ouderdom waar je aan sterft.
Bijvoorbeeld het hart houdt er mee op.

Doordat je ouder wordt, worden je organen ook slechter.

Om even mooi te citeren:
"Wat is ouderdom, de wetenschappelijke verklaring van ouderdom? Ziekten ontstaan, zoals we allen weten, door ongehoorzaamheid aan de natuurwetten, de wetten van de gezondheid, en we maken ons allen min of meer schuldig aan die ongehoorzaamheid."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak sterf je als gevolg van allerlei kwalen. Die kwalen ontstaan heel vaak op latere leeftijd en verergeren alleen maar. In dat opzicht zou je kunnen zeggen dat ouderdom de oorzaak is. maar ook gezonde ouderen sterven,doordat het "mechanisme"totaal versleten is,zomaar van de éne dag op de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet, ouderdom is een gedachte en er is geen enkele dodelijke gedachte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat mooi filosofisch Xinix +1
op 'hoge' leeftijd, vaak als mensen 'oud' zijn
sterft men in veel gevallen aan problemen vanuit het darmgebied: we zouden in veel gevallen gezonder ouder kunnen worden als we onze darmen goed gezond konden houden.