hoelang duurt het voor een probiotica werkt?

Ik neem sinds zaterdag elke dag 1 kauwtablet probiotica in. Ik heb deze van de tuinen: http://www.detuinen.nl/005721-de-tuinen-kauwbare-acidophilus-aardbei.html
Ik neem deze in vanwege onrustige, pijnlijke en rommelende darmen gepaard met winderigheid. Ik voel tot dusver weinig verbetering.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
ik zou eerst eens kijken naar je voeding. bijhouden wat je eet en kijken wanneer je last krijgt. proberen wat dingen een paar dagen weg te laten om te kijken of het beter word.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat duurt heel lang... Die pillen werken eigenlijk gewoon niet. Je moet gewoon echt naar je voeding kijken. En evt een dokters bezoek om uit te laten zoeken waarom je last hebt

Antwoorden (1)

Of probiotica daadwerkelijk helpen is heel moeilijk te voorspellen, ieder mens kan anders reageren. Bovendien kwam in een onderzoek van de consumentenbond enkele jaren geleden naar voren dat 80% van de producten niet aan de normen voldeden en dat enkele producten zelfs steriel waren (ondanks de claim dat er veel bacteriën in zouden zitten). Op de volgende site van de Universiteit van Wageningen is goede info over probiotica te vinden, ook over de geclaimde en aangetoonde effecten: http://www.food-info.net/nl/ff/probiotics.htm
Mijn advies is om ze te gebruiken totdat het potje op is. Voelt u dan nog geen verbetering, dan is het zinloos tot een volgend aanschaf over te gaan.