Is het radioactive spul dat word in gespoten bij ziekenhuizen gevaarlijk?

Mijn moeder moest vandaag voor een of andere scan naar het zieken huis waarbij ze een radioactieve vloeistof in haar lichaam heeft gekregen later bleek de scanner kapot te zijn, mag ik nu mijn moeder niet maar aanraken ofzo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dag materiaal is niet gevaarlijk. Het dooft snel uit, het heeft een korte halveringstijd. Dat betekent dat de straling steeds lager wordt in korte tijd. Maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb het ook een keer gehad.

ten eerste heel belangrijk dat je moeder bij jongen kinderen, baby,s en zwangere vrouwen uit de buurt blijft, dit voor de eerste paar dagen.
goed drinken en eten.

dan verlaten de radioactieve stoffen het lichaam en is de kans op gevolgen afgenomen.

maar schade kan het niet veroorzaken, zolang de toediening binnen de norm blijft.
als je moeder dit niet van het ziekenhuis gehoord heeft is dit wel raar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet precies wat ze hebben gedaan maar me pa was me er mee aan het plagen dus ik maakte me zorgen
Ja, dat spul is zeer gevaarlijk.
Gelukkig gebruiken ze maar een heel klein beetje, zijn ze maar kort gevaarlijk en verdwijnen ze snel uit je lichaam.

Het gevaar wat betreft straling is vergelijkbaar met een vliegreis ver weg of met een röntgen foto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik krijg ook een scintigrafi,radioactive scan, kan helemaal geen kwaad
Zij de arts, het is binnen 2 uur weer uit je lijf
Binnen een paar uur als het uit de centrale komt moet dit spul worden gebruikt anders dooft het al uit,gezond is het niet al je cellen breken af maar ook de kankercellen, je lichaam hersteld hier gelukkig weer van, van deze lage dosis.
Sterkte met je moeder