Normaal ziet mijn menstruatiebloed er niet uit als bloed, maar dit keer wel, en het is ook meer als normaal. Moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zit te eten ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je de pil gaan slikken? Daar veranderd het menstruatiebloed ook van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank, het is inmiddels op. Was wel lekker een broodje ei!

Antwoorden (5)

Ik denk het niet, bij mij verschilt het ook nog wel eens.
Maar als je zekerheid wilt zou ik even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken, is normaal!

Soms is het helder, soms is het donker.
Dit kan erg verschillen.

Maar als jij het zelf niet vertrouwd, is het goed om even naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je menstratiebloed er niet als bloed uitziet dan zou dit al een reden moeten zijn om FF je huisarts te raadpegen.
In bruine afscheiding zit ook bloed! Ook al ziet het er niet zo uit. Ook zou je last kunnen hebben van vaginale afscheiding.
Soms kun je meer menstrueren dan je doorgaans gewend bent. Toch wil ik je adviseren om met deze klachten naar je arts te gaan. Hier op Goeievraag hebben we toch geen enkel inzicht op jouw specifieke problematiek. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht even rustig af. Het is vrij normaal dat het soms erger is dan andere keren. Als je menstruatie langer duurt dan je gewend bent, kun je naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms ziet menstruatiebloed er bruinig uit (oud bloed, dat er wat langer over heeft gedaan om eruit te komen), maar helderrood (dus nieuw) bloed is ook normaal.

Als richtlijn kun je aanhouden: als je grote stolsels (denk aan enkele centimeters!) verliest of als je zoveel bloed verliest dat je thuis moet blijven omdat je je te vaak moet verschonen om naar buiten te kunnen gaan, is het tijd om de dokter te bellen.

Afgezien van die richtlijn: het is echt niet gek om sowieso je huisarts even te bellen als je je zorgen maakt. Je bent niet de enige, ik heb ook wel eens aan de lijn gehangen bij een beangstigend hevige menstruatie.

Vaak kan de assistente je al geruststellen door gerichte vragen te stellen, zij is namelijk getraind om te beoordelen of je medische hulp nodig hebt, of dat (in dit geval) je menstruatie niet zorgwekkend is.