Is het gevaarlijk om bij de kapper je nek uit te laten scheren met een scheermes die hij niet vernieuwd?

De meeste kappers vernieuwen hun scheermesje niet,na een klant.Dit ivm bijv. hiv.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pff wat een betutteling.. je moet toch een keer dood..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat je door een dronken, blinde man, die achteruit rijd in een bus wordt aangereden is volgens mij groter, dan dat je HIV op loopt van een scheermes bij de kapper.

Het beste antwoord

Het risico is waarschijnlijk niet geheel nul-komma-nul, maar er zijn geen gevallen bekend waar de besmetting op deze wijze heeft plaatsgevonden.
Lees:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de tip.
gr dweil

Andere antwoorden (4)

Wat HIV betreft is dit wel gevaarlijk. Dus pas goed op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet gevaarlijk. Misschien alleen als ie de vorige klant per ongeluk gesneden heeft en er wat bloed aan zit en jou dan daarmee ook weer snijdt.
Ik denk dat een normale kapper in dat geval het mesje wel vervangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan gevaarlijk zijn. In principe hoort een kapper bij iedere klant een nieuw mesje te gebruiken (en ook gesteriliseerd). Er bestaat altijd de kans dat je in virus oploopt en in het ergste geval HIV.
Van de kapper weet ik het niet, maar bij bv. de tandarts hebben heel wat mensen HIV (AIDS) opgelopen, doordat hun werktuigen niet goed (of helemaal niet) gesteriliseerd waren.
Je zou er dus zelf op moeten toezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tandarts gebruikt toch ook niet bij elke patiënt een nieuw spiegeltje. Dat spiegeltje heeft hij eerder bij anderen ook gebruikt, het gaat er juist om dat het gereedschap goed ontsmet wordt.

Bij mijn kapper wordt het scheermesje altijd met een alcoholoplossing/desinfectant schoongemaakt, dit gebeurt trouwens voor en na het scheren. Ik hoef mij om dit dilemma dus geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 'goede' kapper uitzoeken dus, ik was eens bij een kapper die mijn zoontje knipte en elke keer de haartjes weg blies, vond dit zo raar, ben er nooit meer geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga naar Hizi Hair, de twee redenen dat ik daar naartoe ga is het scheermesje (bij andere kappers blijft het altijd haken) en de massagestoel waar je in zit bij het wassen van je haar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wouw lekker luxe.Je zou er door in slaap vallen :)
Wij gaan tegenwoordig altijd naar de kappersschool, je moet er iets meer tijd voor uit trekken, maar het is echt gezellig , met veel zorg geknipt en ook goedkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, daar ben ik zelf in mijn studententijd ook heel veel naar toe geweest, zat in hetzelfde gebouw als mijn school dus in een tussenuurtje soms even je haar laten knippen. Het is echt heel relaxed, je haar wordt (zoals het hoort) 2 keer gewassen, bij de tweede wasbeurt krijg je ook een hoofdmassage, dat is echt het fijnste van naar de kapper gaan, het wassen en hoofdmassage!