Wat zijn pretogen?

Als er word gezegd die heeft pretogen wat word daar dan precies mee bedoeld..? straalt pret uit of zo...???

Toegevoegd na 3 dagen:
Allemaal hele goede antwoorden! Allemaal een + je ;)
Toch kies is wel voor een beste antwoord..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Sommige mensen hebben een uitstraling in hun ogen waar je vrolijk van wordt. Ze stralen humor uit en vreugde.
Je wordt er vrolijk van, alleen door naar die ogen te kijken!
Kijk maar eens diep in de ogen van bv Najib Amhali Herman Finkers.
Als dat geen pretogen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Pretogen zijn inderdaad ogen die pret uitstralen. Gewoon als iemand een beetje opgewekt kijkt, alsof diegene 'pret' beleeft, heeft diegene pretogen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het wordt vaak geassocieerd met 'fonkelende ogen', er is dus een bepaalde glinstering aanwezig in de ogen wanneer iemand kijkt met 'pretogen'.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het meisje hieronder tekent een typisch geval van 'pretogen' uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fonkelende tikkeltje ondeugende ogen.
Zie je vaak bij kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pretogen zijn (voor mij) de ogen van iemand die lekker in zijn vel zit en stralen uit dat de eigenaar overal wel iets leuks van weet te maken en al zit te broeden op het volgende geintje.