Kun je een soort gas of iets in je bloed krijgen als je te veel prik of frisdrank drinkt?

Een collega van mij zegt dat een vriendin ziek is geworden als gevolg van het drinken van te veel frisdrank en dat zij nu gas in haar bloed heeft. Naar mijn mening is dit onmogelijk.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dan is dat waarschijnlijk koolzuur, en dat is onzin. Je spieren verbranden o.a. koolhydraten, waarbij koolzuur (CO2) ontstaat. Dat wordt via het bloed naar je longen gebracht, waarna je dat uitademt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

van prik drinken krijg je veel gas in je buik en als je het er bovenlangs niet uitlaat komt het er iets later wel onderlangs uit, alleen heeft het dan ook een geur aangenomen.
dat het in je bloedbaan komt is onzin. de suikers uit die frisdranken, die komen wel in je bloedbaan.
ik vermoed dat die vriendin van je collega light frisdranken heeft gedronken en de suikervervangers zijn niet echt gezond voor je lichaam, als je daar teveel van binnenkrijgt kun je daar inderdaad erg ziek van worden en je hebt daar niet eens zoveel van nodig om echt ziek van te worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
D.m.v Caissonziekte kan je gas in je bloed oplopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen nee zeggen was boven mij al juist beschreven, en met mijn schrijfsel wilde ik iets bekend maken wat de vraagsteller misschien nog niet wist en interesseert.
wat 'al sla je me levend' zegt is de Dr. Caison ziekte, maar volgens mij kun je die alleen maar krijgen als je tijdens het diepzeeduiken te snel weer omhoog gaat. Dan kunnen er bubbeltjes in je bloed komen, en daar kun je aan overlijden..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In bv light frisdranken en Cola's zit de toevoeging 'aspartaam', als je dat in Google intikt durf je nooit meer iets te drinken !
je reinste gif!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn neef dronk heeeel veel cola, een paar liter per dag, dat kon echt niet meer zo verder volgens de dokter.
Hij mocht het niet meer drinken vanwege zijn gezondheid

ps. hij was broodmager, daar lag het niet aan,
de cola vergiftigde hem.