Gezond eten is inderdaad de beste oplossing, want dat is voor iedereen goed.

Maar je leeftijd en de hoogte van je cholesterol zijn wel bepalend voor wat je er eventueel verder aan doet, zoals bv medicijnen.

Toegevoegd na 2 uur:
Natuurlijke cholesterolverlagers
De beste manier om van te hoge cholesterolwaarden en/of een onevenwichtige cholesterol samenstelling af te komen is de aanpassing van het voedingspatroon. Zorg dat je voldoende anti-oxidanten en B vitamines binnenkrijgt, schrap de transvetten en geraffineerde koolhydraten en voer de hoeveelheden groente, fruit, olijfolie en vette vis flink op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Minder vet eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste remedie is gezond eten!

En geloof vooral niet in de fabels dat eieren slecht zijn voor je cholestorol gehalte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik eet redelijk gezond. Het is een erfelijk iets. Bedankt.
Lypitor 60
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je cholesterol kan ook erfelijk beinvloed worden. Met gezond eten en regelmatig bewegen kan je het behoorlijk omlaag brengen, maar soms is dat niet voldoende (als je erfelijk belast bent). Het enige dat dan echt afdoende werkt zijn medicijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lipitor kan heel goed werken en dat blijkt ook wel uit voorgaande reacties maar pas wel op.
Mijn man heeft de erfelijke verhoogde cholesterol en moet dus naast een streng dieéet ook medicijnen slikken.
Hij heeft verschillende soorten gehad en gebruikt nu Lipitor. Een bijwerking kan zijn dat je spieren verkrampen wat bij hem ook zo was, gevolg pijnlijke handen en benen.
In overleg met de dokter is hij van 40mg. naar 20mg. overgegaan en zijn cholesterol is goed en de klachten zijn verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je een supplement of medicijn bedoelt, of dat je een ander eetpatroon ook als middel ziet, maar in het laatste geval:
Veganistisch eten. In plantaardig voedsel zit namelijk geen cholesterol, daardoor hebben veganisten een heel laag cholesterolgehalte. Vegetarisch eten helpt ook al, vegetariers hebben gemiddeld een stuk lager cholesterolgehalte in hun lichaam dan vleeseters.
Dus regelmatig plantaardig eten, rustig aandoen met vlees, ei, zuivel, zal zeer veel schelen.