is een bloedsuiker tussen de 20 en 25 bij diabetes type 2 gevaarlijk ?

ik spuit niet echt regelmatig insuline

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
41.3K

Antwoorden (2)

"Een gezonde bloedsuikerwaarde ligt tussen de 4,0 en 8,0 mmol/l. In principe geldt dit voor zowel volwassenen als kinderen, met of zonder diabetes."
http://www.diabetesfonds.nl/faq/wat-zijn-normale-bloedsuikerwaarden

Jouw bloedsuiker is dus veel te hoog! Ik weet niet wat je met je arts hebt afgesproken welke waardes voor jou gelden (soms stelt de arts wat anders voor), maar dit lijkt mij niet gezond.
Je moet wel regelmatig spuiten hoor.
Ritsuka
10 jaar geleden
Bij een bloedsuiker boven de 10 is er sprake van een hyper. Als er daadwerkelijk een waarde van 20 of hoger is, zou ik direct overleggen met de huisarts of huisartsenpost. Dit is niet normaal en erg ongezond.

Toegevoegd na 35 seconden:
Als de hyper steeds erger wordt en er niets gebeurt, kan iemand flauwvallen of zelfs in coma raken. Maar dat komt eerder voor bij diabetes type 1 dan bij diabetes type 2. Opvallend bij een hele ernstige hyper is een diepe ademhaling. De adem kan ook ruiken naar aceton. Bel dan meteen de dokter of 112.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi ik ben nu geen gast meer ben nu 48 en heb ouderdomsdiabetes
sinds 2 jaar ik ben na een stoeipartijtje met mijn kameraad in de WAO beland en mijn gezondheid is sinds die tij slechter geworden door infecties , ik mis twee vingers en ben rond de 90 keer geopereerd aan hand en been en heb een neuromodulatiesysteem die mijn arm met stroom prikkeld om pijn te bestrijden de diabetes was voor mij de druppel vandaar dat het spuiten van insuline er nogal bij inschiet het is puur het feit dat ik mijn slechte gezondheid niet kan accepteren toen ik jong was , was ik nooit ziek en deed veel aan sport misschien geeft dit wat duidelijkheid over mijn laconieke houding wat betreft het gebruik van insuline gr.marcel