wat smeren na douchen met acne

Na het douchen heb ik altijd een droge trekkende huid, wat kan ik er dan het beste opsmeren? Ik heb wel last van acne dus kan geen te dikke ccrme zijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dit een week volhoud. Om niet te smeren verdwijnt het trekkerige gevoel..

Antwoorden (2)

Als je een lichte vorm van acne hebt, dan zou je Sudocrem kunnen gebruiken, gebruik dit wel 's avonds omdat dit een witte waas achterlaat.
Sudocrem verzacht de ruwe, schrale of geprikkelde huid.
De bijzondere samenstelling van Sudocrem maakt het een uniek product. Dit is te danken aan onder andere de volgende bestanddelen:
hypoallergene lanoline: lijkt op het natuurlijke huidvet en beschermt de huid tegen invloeden van buitenaf
zinkoxide: verzacht en beschermt
benzylbenzoaat en benzylcinnamaat: bevorderen de aanmaak van nieuwe huidcellen waardoor het herstellend vermogen van de huid wordt ondersteund
benzylalcohol: verzacht de ruwe, schrale en geprikkelde huid
Als je de baby termen even wegdenkt zou het het perfecte acne product moeten zijn!
Qua bestanddelen zit het in ieder geval goed want zink oxide wordt ook gebruikt bij huidverzorgingsproducten voor acne. Dit bestandsdeel zorgt er namelijk voor dat je poriën kleiner lijken, werkt ontstekingsremmend en matteert.
Sudocrem bevat ook een klein beetje lavendel olie, dit heeft bacteriën dodende eigenschappen en helpt bij ontstekingen en een geïrriteerde huid.
Ook bevat het beta-hydroxy-acid, dit bestandsdeel werkt ook ontstekingsremmend maar voorkomt ook dat er ontstekingen komen.

Dus ondanks dat dit wel een dikke, vette zalf is, is dit geschikt voor een droge huid met acne.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goed middel tegen droge huid en tegen acne is tea tree olie. Met name wanneer de huid beschadigd of erg droog is kan tea tree olie voor verlichting zorgen. Daarbij bevat het anti-sceptische en anti-schimmel eigenschappenen gaat bacteriën tegen op de huid.

Toegevoegd na 7 minuten:
anti-secptisch met natuurlijk anti-septisch zijn. :)